Az irodai munkakörnyezet számos elvárást támaszt a munkavállalókkal szemben. Annak érdekében, hogy ezeknek jól meg tudjanak felelni, és jó eséllyel tudjanak elhelyezkedni a munkaerőpiacon, fontos, hogy rendelkezzenek azokkal az alapvető készségekkel, amelyek ehhez nélkülözhetetlenek. Jó hír, hogy ezek a készségek fejleszthetők, így bárki számára adott a lehetőség, hogy irodai pozíciót töltsön be.
Hol találunk meghirdetett irodai állásokat?
Míg korábban általában hirdetésújságokból informálódhattunk az elérhető állásokról, addig ma sokkal egyszerűbb dolgunk van, hiszen az interneten minden csak pár kattintásra van tőlünk. A MiskolcAllas.hu irodai állások széles kínálatát sorakoztatja fel, így a Miskolcon és környékén élők könnyen találhatják meg a közelükben kínált munkalehetőségeket.
Így tehát napjainkban mindenképp érdemes az internetet segítségül hívni, ha munkát keresünk. Az önéletrajzot is többnyire emailben kérik a munkáltatók, tehát az internethasználatra mindenképp szükségünk lesz.
Kommunikációs készségek
Annak érdekében tehát, hogy mi jelentsük a tökéletes választást a munkaadó számára az irodai állás betöltésére, jó, ha rendelkezünk bizonyos készségekkel. Az első és talán legfontosabb a kommunikációs készség.
Ennek szerepét már a munkára való jelentkezés során is megtapasztalhatjuk, hiszen az önéletrajzunkkal is, de később az állásinterjún is el kell tudnunk adni a tudásunkat, ami megfelelő kommunikáció nélkül nem megy.
A kommunikációra a mindennapi munkavégzés során is szükségünk lesz. Irodai munkakörnyezetben, adminisztrációs feladatkörben szinte biztos, hogy a beérkező telefonhívásokat és az emaileket kezelnünk kell majd, esetleg hivatalos kapcsolattartás is lehet a feladataink között.
Éppen ezért a jó beszéd- és íráskészség, valamint a jó helyesírás nélkülözhetetlen. Ezeket a készségeket azonban fejleszthetjük nyelvművelő feladatok segítségével.
Digitális kompetenciák
Egy másik fontos területet jelentenek a digitális kompetenciák. Itt már rendkívül széles lehet a skála az ismeretek tekintetében, de alapvető elvárás szokott lenni az MS Office ismerete, valamint az is, hogy egy e-mail-fiók kezelésétől ne jöjjünk zavarba.
A digitális készségek tárháza rendkívül széleskörű lehet, ugyanis minden olyan szoftver, amit kezelni tudunk, szélesíti a palettánkat – ezzel pedig növeli az esélyeinket a munkaerőpiacon.
Időmenedzsment
Az irodai állások betöltésekor általában önállóan kell dolgoznunk. A feladatok összetettek lehetnek, amit állandóan megzavarnak a beérkező váratlan és sürgős teendők.
Mindezek miatt szükségünk lesz jó szervezőkészségre és sikeres időmenedzsmentre. Nem feltétlenül baj, ha még nem vagyunk rutinosak ebben, ugyanis projektmenedzser-alkalmazások segítségével sokkal könnyebbé tehetjük az időkeretünk felügyeletét.
Ezek mind értékes kompetenciák, amelyeket az önéletrajzban is célszerű feltüntetni, hogy növeljük vele az esélyeinket az álláskeresésben.
(X)