A Magyar Építők weboldalán képgalériával is bemutatják, hogy áll a paksi Duna-híd építése. „A kalocsai ártéri hídon már a korlátokat szerelik; a mederhídon gőzerővel építik a főtartókat; a paksi oldalon pedig zajlik a hídszerkezet tolása a Duna Aszfalt által kivitelezett nagyszabású hídépítő projektben” – írják.
A 92 milliárdba kerülő híd közel 1 kilométeres lesz, amely két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból fog állni. A Kalocsa felőli mederhídon megtörtént a hídszerkezet sarura helyezése is, itt jelenleg már a korlátok és a szegélyek felszerelését végzik.
85 százalékos készültségű a paksi oldalon az ártéri hídszerkezet szerelése. A 286 méteres, 2000 tonnás szerkezet hosszirányú tolása zajlik jelenleg, várhatóan májusban kerül a helyére a műtárgy. Eközben párhuzamosan történik a mederhíd szabadszerelése a kalocsai és paksi hídágon.
„Ezzel párhuzamosan megkezdődött a pályaszint felett a négy pilon kivitelezése. A legelőrehaladottabb állapotban lévő pilon az aktuális vízszinthez képest már mintegy 41 méterre magasodik” – írják.
Látványos folyamat veszi majd kezdetét tavasszal: „a pilonoktól számított 9. zömöktől kezdődően már a ferdekábelek teherviselését is szükséges a helyszíni építési technológiába bevonni. Ennek oka, hogy ekkorra már 45 méter hosszú hídág fog benyúlni – megtámasztás nélkül – a projekt kivitelezése folyamán folyamatosan fenntartott nemzetközi hajózási útvonal fölé.”
Hangsúlyozzák, hogy a környezeti értékek megóvására is odafigyelnek, így „a környező Natura 2000 területre az illetékes Nemzeti Parkok természetőreinek közreműködésével fabeton denevérodúkat helyezett ki.”