Balásy Gyula két cége – a New Land Media és a Media Dynamics Kft. – közel 10 milliárd forintot kapott a „Visit Hungary Nonprofit Zrt. 2024. évi kommunikációs tevékenysége körében végzendő médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására” – írja az Átlátszó.
A TED közbeszerzés-adatbázis egyik negyedéves beszámolójában részletezték a közbeszerzések eredményét. Vevőként nem a Visit Hungaryt irányító MTÜ, hanem a Nemzeti Kommunikációs Hivatal szerepel, ami a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozik.
A Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. 2021-ig Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Zrt. néven működött. Már ekkor is szerződött a Rogán Antal-féle propagandagyár beszállítóival, 2020-ban például 3,3 milliárd forintért rendelt szolgáltatásokat Balásyéktól.
A 2022 augusztus 20-i ünnepségek szerződéseinek már Visit Hungary néven volt az adatgazdája, de hogy valójában mennyibe kerültek a rendezvények, azt az MTÜ igyekezett titkolni – egy kezdeti adatigénylésre reagálva 10 évre próbálták titkosítani a szerződéseket, de egy bírósági döntés után nyilvánosságra kellett hozni azokat.
Az elhíresült májusi, többek között Tiborcz István szállodájában tartott turisztikai influencerbulit a negyedéves összesítésben szereplő keretszerződés részeként szervezték. Az egyelőre ismeretlen, hogy mekkora állami költségvetéssel finanszírozták, de az Átlátszó szerint a Balásy-féle cégek gazdagodhattak ebből is.
A szerződésekből nem derül ki, hogy a külföldi influencerekkel milyen megállapodásokat kötött a Visit Hungary, vagy Balásy cégei. A Visit Hungary Zrt. az Opten adatai szerint az MTÜ-n és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőn keresztül teljesen állami tulajdonú. Weboldalán elérhetőségként az MTÜ telefonszáma és címe van megadva.