Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Az EP-kampány során nagyrészt ugyanarról írtak álhír- és propagandaoldalak

- Advertisement -

45 Facebook-oldal összesen 2468 bejegyzését elemezte három politikai elemzőcég, a magyar Political Capital, a szlovák Globsec Policy Institute és a cseh Prague Security Studies Institute április 10. és május 10. között, hogy arra jussanak:

“Magyarországon a kormány által irányított média és a Kreml-barát álhír- és propagandaoldalak üzeneteiket és tartalmukat tekintve erős átfedést mutattak az európai parlamenti választás kampányának időszakában.”A vizsgált oldalak közé egyrészt a magyar kormánymédia több kiadványa – például a hirado.hu, a Pesti Srácok, az Origo vagy a Tv2 – másrészt olyan fb-oldalak kerültek be, “amelyek a Facebookon a legtöbb cikket publikálták és/vagy a legnagyobb közönséggel (legtöbb követővel) rendelkeznek, továbbá a migrációval, az Európai Unióval és Oroszországgal kapcsolatban rendszeresen terjesztenek egyértelműen dezinformációs tartalmakat.”

A kutatók azt vizsgálták, hogy “az egyes pártok és témák, illetve az Európai Unióval kapcsolatos információk milyen narratívák keretében jelennek meg az EP-kampányban. “

A Political Capital első megállapítása az, hogy a vizsgált időszakban Magyarországon zajlott a legintenzívebb dezinformációs kampány, mert “Magyarországon az EU-ban szinte egyedülálló módon a kormány által irányított mainstream média is rendszeresen közöl dezinformációs tartalmakat.”

Azt azonban nem említették, hogy máshol mennyire volt intenzív a dezinformáció és ehhez hogyan aránylik a hazai.

A Fidesz az alternatív híroldalakon is a magyarok és az európai kereszténység védelmezőjeként tűnt fel.

A tanulmány megállaptíja, hogy:

“Az alternatív és a kormány által irányított média pártpolitikai üzenetei, szóhasználatukat tekintve is jelentős átfedést mutattak – mintha csak egy helyen íródtak volna ezek a szövegek. Ebből a szempontból tehát a kormányzati kommunikációs gépezetet és a Kreml-közeli alternatív dezinformációs hálózatot Magyarországon nem lehet szétválasztani.”

via 444.hu


- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version