fbpx
8.6 C
Kecskemét
2021. október 18., hétfő
KecsUPItthonKirúgták az Index főszerkesztőjét - kecskeméti kötődésű újságíró lett a vezérigazgató

Friss hírek

Friss hírek

A Bányai Júlia Gimnáziumban mától kötelező a maszkhasználat a diákok és a pedagógusok védelmében 

Elrendelték a mai naptól a kötelező maszkhasználatot a Bányai Júlia Gimnáziumban. Az intézkedést a járványhelyzet alakulása, a Magyar Tudományos Akadémia és több virológus ajánlása...

Egyre többen mennek azonnal külföldre érettségi után

Az elmúlt években kitartóan emelkedőben van az érettségi után azonnal külföldre távozó magyar diákok aránya. Ez jellemzően az elitgimnáziumok végzettjeit érinti. Nem biztos ugyanakkor,...

Kirúgták az Index főszerkesztőjét – kecskeméti kötődésű újságíró lett a vezérigazgató

Már szóltunk az Indexről akkor, amikor átállították azt a mutatót, amely azt jelzi, hogy a szerkesztőség szerint szabadon írhatnak-e, vagy esetleg veszélyben vannak, netán már nem függetlenek. Június végén átállították a veszélyben sávba a mutatót, és ezt írták hozzá:

“Kívülről ugyanis olyan befolyás ért minket, amelynek vége a szerkesztőség megszűnése lehet. Aggódunk, hogy egy csapásra, egy szervezeti váltással elvesznek azok az értékek is, amelyek miatt ma az Index az ország legnagyobb és legolvasottabb lapja lett.”

Akkor a 24.hu egy lehetséges forgatókönyvet is megírt, hogy mi lehet a háttérben. Akkor vetődött fel, hogy már az előjel lehetett, hogy megvették a kecskeméti Oltyán József részét az Indamedia Csoportban. Ezt írták:

Mindez mindössze két és fél hónappal történik azután, hogy Vaszily Miklós, a TV2 elnöke tulajdonosa lett az Index hirdetéseit is értékesítő Indamedia Csoportnak, miután megvásárolta a cég 50 százalékát Oltyán József KDNP-s üzletembertől, akinek 2018-as feltűnése a cégnél már aggodalmat keltett a szerkesztőségben, mivel erősek a kormánypárti kapcsolatai.

Vaszily TV2-es szerepvállalása előtt volt az Echo TV, illetve az állami média vezérigazgatója is, ám korábban az Indexnél is dolgozott vezetőként. A lapot kiadó CEMP Zrt.-nél 2005 és 2009 között volt vezérigazgató és igazgatósági tag, majd 2010 és 2014 között az Origo Zrt. vezérigazgatójaként dolgozott.

Kecskeméti kötődésű az új vezérigazgató

Akkoriban új vezérigazgatója lett az Indexnek, aki nem sokkal később le is mondott, most helyette Szombathy Pál lett a vezérigazgató, aki egy ideje már az igazgatóság tagja volt.

Hasonló cikkünk:  Tűzijáték helyett lézershow Kecskeméten, 2019-ben erről politikai vita is volt

Az ő édesapja Szombathy Zoltán, aki a Kecskeméti Televízió alapító főszerkesztője. Fia, Pál a megyében, Bácsalmáson született és a Wikipedia szerint gyermekkorát szülővárosában és Kecskeméten töltötte.

Fizettek volna, ha hallgatok

Lényegében ezt mondta búcsúzva kollégáitól a kirúgott főszerkesztő, Dull Szabolcs. A nyilvánossá vált videón arról beszél, hogy felajánlották neki, hogy kap egy összeget, ha hallgat. 1:48-nál elcsukló hangon ezt kéri:

Ne hallgassunk!

Hogy mi zajlik az Indexnél, arról egyelőre csak találgat a legtöbb sajtó. Ezek közül az egyik vélemény az, hogy a NER igyekszik bekebelezni a hírportált. Uj Péter, az Index egykori és a 444 jelenlegi főszerkesztője szerint a Népszava-ATV modelle felé vinnék az Indexet. Vagyis a mögötte álló médiacég valamilyen szinten kapcsolódna a hatalomhoz. Kifelé ellenzékinek tűnhetne, viszont az anyagiakon keresztül kontrollálható lenne.

Az Index szerkesztősége ma azt tudatta közleményben: elfogadhatatlan, ami történt. Ebben az áll, hogy az aláírók szerint

Dullnak azért kellett mennie, mert nem engedett a zsarolásnak.

Szolidárisak vagyunk az Index-szel

Miközben a KecsUP szerkesztőségét is érik támadások (több irányból is) magunk is úgy véljük, hogy aggasztóak a tapasztalt jelek, és félő, hogy a kritikus sajtó utolsó bástyái vannak éppen tűz alatt.

Már szóltunk az Indexről akkor, amikor átállították azt a mutatót, amely azt jelzi, hogy a szerkesztőség szerint szabadon írhatnak-e, vagy esetleg veszélyben vannak, netán már nem függetlenek. Június végén átállították a veszélyben sávba a mutatót, és ezt írták hozzá:

“Kívülről ugyanis olyan befolyás ért minket, amelynek vége a szerkesztőség megszűnése lehet. Aggódunk, hogy egy csapásra, egy szervezeti váltással elvesznek azok az értékek is, amelyek miatt ma az Index az ország legnagyobb és legolvasottabb lapja lett.”

Hasonló cikkünk:  A magyarok kétharmada nem bízik benne, hogy a kormány megfelelően költi majd el a helyreállítási alapot

Akkor a 24.hu egy lehetséges forgatókönyvet is megírt, hogy mi lehet a háttérben. Akkor vetődött fel, hogy már az előjel lehetett, hogy megvették a kecskeméti Oltyán József részét az Indamedia Csoportban. Ezt írták:

Mindez mindössze két és fél hónappal történik azután, hogy Vaszily Miklós, a TV2 elnöke tulajdonosa lett az Index hirdetéseit is értékesítő Indamedia Csoportnak, miután megvásárolta a cég 50 százalékát Oltyán József KDNP-s üzletembertől, akinek 2018-as feltűnése a cégnél már aggodalmat keltett a szerkesztőségben, mivel erősek a kormánypárti kapcsolatai.

Vaszily TV2-es szerepvállalása előtt volt az Echo TV, illetve az állami média vezérigazgatója is, ám korábban az Indexnél is dolgozott vezetőként. A lapot kiadó CEMP Zrt.-nél 2005 és 2009 között volt vezérigazgató és igazgatósági tag, majd 2010 és 2014 között az Origo Zrt. vezérigazgatójaként dolgozott.

Kecskeméti kötődésű az új vezérigazgató

Akkoriban új vezérigazgatója lett az Indexnek, aki nem sokkal később le is mondott, most helyette Szombathy Pál lett a vezérigazgató, aki egy ideje már az igazgatóság tagja volt.

Hasonló cikkünk:  Ritkán látható légköri jelenséget észleltek Kecskemét felett

Az ő édesapja Szombathy Zoltán, aki a Kecskeméti Televízió alapító főszerkesztője. Fia, Pál a megyében, Bácsalmáson született és a Wikipedia szerint gyermekkorát szülővárosában és Kecskeméten töltötte.

Fizettek volna, ha hallgatok

Lényegében ezt mondta búcsúzva kollégáitól a kirúgott főszerkesztő, Dull Szabolcs. A nyilvánossá vált videón arról beszél, hogy felajánlották neki, hogy kap egy összeget, ha hallgat. 1:48-nál elcsukló hangon ezt kéri:

Ne hallgassunk!

Hogy mi zajlik az Indexnél, arról egyelőre csak találgat a legtöbb sajtó. Ezek közül az egyik vélemény az, hogy a NER igyekszik bekebelezni a hírportált. Uj Péter, az Index egykori és a 444 jelenlegi főszerkesztője szerint a Népszava-ATV modelle felé vinnék az Indexet. Vagyis a mögötte álló médiacég valamilyen szinten kapcsolódna a hatalomhoz. Kifelé ellenzékinek tűnhetne, viszont az anyagiakon keresztül kontrollálható lenne.

Az Index szerkesztősége ma azt tudatta közleményben: elfogadhatatlan, ami történt. Ebben az áll, hogy az aláírók szerint

Dullnak azért kellett mennie, mert nem engedett a zsarolásnak.

Szolidárisak vagyunk az Index-szel

Miközben a KecsUP szerkesztőségét is érik támadások (több irányból is) magunk is úgy véljük, hogy aggasztóak a tapasztalt jelek, és félő, hogy a kritikus sajtó utolsó bástyái vannak éppen tűz alatt.

Hirdetés

Felkapottak

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...