11.5 C
Kecskemét
2025. május 10., szombat

FRISS HÍREK

Extra- de nem adó, hanem profit egy kis budai cégnél

- Advertisement -

Brutálisan magas, 85 százalékos profitrátát ért el egy kis budai cég 2021-ben. Ez az jelenti, hogy 100 forintnyi bevételből 85-öt zsebre tudtak tenni a celebtulajdonosok, ami a hazai médiapiacon igazi kuriózum. Sarka Kata-Rogán-Gaál Cecília páros által jegyzett bulvárkiadó sikere kilóg minden épeszű piaci magyarázatból. Médiaszakmai értelemben is szolgálnak unikummal: oldalukon még a főszerkesztő nevét sem közlik – írja a 24.hu.

Sarka-Rogán páros apró médiavállalkozása, a Top News Hungary

  • mindössze nyolc alkalmazottal ért el tavaly több mint 1,56 milliárd forintnyi árbevételt,
  • ebből 1,33 milliárdnyi adózott eredményt tudott realizálni, a nyereséget pedig a tulajdonosok – a jegyzőkönyv szerint – a május 31-ei taggyűlésen hozott döntés nyomán osztalék formájában ki is utalták maguknak.

Mindez egészen kiugró, 85 százalékos profitrátát jelent egy olyan ágazatban, ahol a nagy és sikeresnek mondható hazai médiacégeké is csupán 10 és 20 százalék között mozog.

A médiacég nyilvános beszámolója szerint az 1,5 milliárdos bevétel kizárólag a főtevékenységéből, azaz a „világháló-portál szolgáltatásból” származott. Azaz nem tanácsadásból, rendezvényszervezésből vagy más egyéb kiegészítő tevékenységből – és épp emiatt lesz összemérhető a Sarka-Rogán médiacég teljesítménye más, hasonló médiavállalatokéval.

Az olvasottsági adatok oldaláról nézzük meg az ehhez hasonló méretű/tematikájú szájtok gazdasági mutatóit, utána fordítunk egyet, és a bevétel/profit oldaláról keresünk – legalábbis papíron – hozzájuk mérhető szereplőket.

Érdekes, hogy a twn.hu alig mutat aktivitást a Facebookon, a 22 ezres követő tábor – cikkünk írásakor már több mint egy hónappal korábban – május 23-án kapott legutóbb innen hírt, ráadásul a posztokhoz fűződő komment-, illetve egyéb aktivitás is feltűnően alacsony. Hirdetést nem találunk a portál saját Facebook-oldalán, sőt amikor még posztoltak, akkor sem osztottak meg napi 6–8 tartalomnál többet, de ennél kevesebb is előfordult. Érdekes, hogy ez a rendkívül sikeres cég egyszerűen nem használja a rendelkezésére álló, saját felületeket – mintha egyáltalán nem lennének érdekeltek abban, hogy a legkézenfekvőbb módon növeljék a látogatottsági adataikat.

Hasonló cikkünk:  Varju László győzött a 2026-os országgyűlési választások előtti utolsó időközin

A Gemius adatai alapján például a twn.hu június 19-én vasárnap mindössze a 198. lett a magyar portálok látogatottsági listáján valamivel több, mint 12 ezer látogatóval. Pár nappal korábban, szerdán kicsivel több, mint 13 ezer látogatót vonzottak. A hónap első napján 37 ezer látogató jött, de ez a szám inkább kiugró a 10–15 ezres átlaghoz képest. Sőt, április 3-án mindösszesen 1400 olvasó kattintott rájuk.

a twn.hu a látogatottság alapján a kicsi szereplők közé tartozik a magyar piacon, miközben a kiadója olyan cégek bevételi adatait múlja felül, melyek portáljai az élbolyban vannak a látogatottsági versenyben.

Ha pénzügyi oldalról közelítünk, akkor azt látjuk, hogy Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília médiacége, ha nem is a legnagyobb, de a jelentősebb hazai sajtóvállalkozások között lehetne.

Csak néhány példa:

  • a Sarka-Rogán cég profitja egymagában meghaladta a legnagyobb magyar sales house, az Atmedia teljesítményét (1,19 milliárd), ráadásul ehhez az utóbbi cégnek közel 42 milliárdos bevételre volt szüksége.
  • Marquard Média Kft. tavaly 1,46 milliárdos bevételt realizált, ez 64 milliós nyereséget jelentett. A kiadó több printlapot is megjelentet (Éva, Joy), de övék a twn.hu-hoz képest többszörös látogatószámot vonzó evamagazin.hu is.
  • A Népszavát és a nepszava.hu-t is kiadó XXI. Század Kft. 1,8 milliárd forint bevétel mellett ért el 44 milliós nyereséget.
  • A Femina Média Kft. a kiadója a Gemiusnál jellemzően az első tízben szereplő femina.hu-nak: ők 668 milliós bevétel mellett 34 milliós profitot realizáltak.

A Sarka-Rogán cég profitrátája évről évre emelkedik: 2019-ben még „csupán” 61 százalékos volt, 2020-ban már 82,5 százalékos, tavaly pedig 85 százalékos lett.

Nem tudunk semmilyen párhuzamot hozni a hazai médiacégek általunk megtekintett számaiból, amely akárcsak hasonlóságot mutatna a Sarka-Rogán páros gazdasági mutatványával, olyan ez mintha egy kocsit (a teljes magyar médiapiacot) versenyeztetnénk egy repülővel.

Mindezt úgy érték el, hogy a twn.hu-nál még a főszerkesztő nevét sem tüntetik fel, de egy szerkesztőségi telefonszám sem szerepel az oldalon.

via 24.hu

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Nem igaz, amit a polgármester állít: nem több, hanem egyre kevesebb kecskeméti gyermek születik

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester gyakran posztol arról, hogy Kecskeméten egyre több gyermek születik. Tényellenőrzést végeztünk, és az önkormányzattól, valamint...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...