Luxus stratégia – ez áll a Mercedes-Benz fókuszában, amit májusban hirdettek meg. Ennek következményeként a gyártó szűkíti a középkategóriás modellek kínálatát, és a luxus felé fordul. Több támadás is érte emiatt a vállaltot, és sokan félteni kezdték az egyes üzemek jövőjét. Ola Källenius most azonban mindenkit megnyugtatott – írja az Autopro.
A luxus felé fordulás egyik áldozata az A-osztály is. A döntés sokakban váltott ki ellenérzést, közülük talán Winfried Hermann viseli a legmagasabb tisztséget: Baden-Württemberg tartomány miniszterelnöke szerint elfogadhatatlan, hogy csak a szupergazdagok igényeit szolgálja ki az egyik legnagyobb német vállalat.
A Mercedes dolgozói körében is aggodalomra adott okot a luxus felé fordulás, sokan attól tartottak, hogy így kevesebb autót gyárt majd a Mercedes, ami értelemszerűen munkahelyek megszüntetésével járna.
Ola Källenius vezérigazgató reagált a félelmekre és kritikákra a dolgozók előtt tartott beszédében. Az új stratégiával a Mercedes-Benz hagyományos erősségeire összpontosít:
a legmodernebb technológiára és a piac élvonalában való szereplésre.
A Mercedes több mint 130 éve gyárt termékeket a világ legigényesebb vásárlói számára, a kiváló minőségnek és a kiemelkedő tervezésnek köszönhetően.
Körülbelül 300 ezer csúcskategóriás luxusjármű értékesítésével a Mercedes-Benz globálisan piacvezető ebben a szegmensben. Ez, illetve az olyan eredmények, mint a világon elsőként megszerzett tanúsítvány a harmadik szintű önvezetésre az bizonyítják, hogy az OEM ma is jól ötvözi ezt a két területet.
A jövőben is fognak olyan modelleket gyártani, amelyek lehetővé teszik a belépést a Mercedes világába. Ezeknek azonban csökkentik a számát, a mai hét kompakt modell helyett négyet fognak gyártani – mondta Källenius.
Hozzátette még, hogy nem csökkentik az üzemek kihasználtságát:
a rastatti, kecskeméti és pekingi üzemek nélkülözhetetlen szerepe nem kérdéses.
A Mercedes az új stratégiájával nyereséges és válságálló növekedést tervez. Az előrejelzések azt mutatják, hogy a jómódú vásárlók száma globálisan hosszú távon tovább fog növekedni, és ezzel együtt a csúcskategóriás járművek értékesítési lehetősége is javulni fog. Ez nem csak Ázsiára vonatkozik, hanem Európára és az USA-ra is.
„A luxus és a fenntarthatóság összetartoznak. Különösen az igényes ügyfelek szeretnének ezen a területen elsők lenni. Dekarbonizációs stratégiánk az egyik legambiciózusabb az egész autóiparban” – fogalmazott Källenius.
A cég azon dolgozik, hogy a zöldáramot ne csak vásárolja, hanem saját maga elő is állítsa. Emellett cél a kobalt vagy a lítium használatának minimalizálása. A teljesen elektromos jövő felé vezető úton fontos a kompetencia, illetve nem szabad elfelejteni, hogy a tömegesen gyártott kisautók, illetve a volumenszegmensek esetében a legnehezebb fenntartható módon és áron kínálni az elektromos autókat.
„Egy elektromos autó több ezer euróval többe kerül, mint egy hasonló belső égésű motoros. Ez elsősorban az akkumulátor magas költségének köszönhető. Valószínűleg csökkenteni tudjuk ezt a különbséget a következő néhány évben, de nem egyenlíthetjük ki” – mondta a Mercedes-Benz vezetője.