Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Valami történik a Budapest-Szeged vasútvonalon

- Advertisement -

Bővül a szolgáltatás a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonalon, az ígéret szerint új élmény vár az ezen a vonalon utazókra. Hosszabbodik az üzemidő, októbertől kora reggeltől estig, egész nap órás ütemben közlekednek az intercity-vonatok. Vitézy Dávid a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára bejelentette azt is, hogy elérhető lesz a fedélzeti vendéglátás – hangzott el mindez egy sajtótájékoztatón a Nyugati pályaudvaron.

Ez csak az első lépés, mert szeretnék elérni, hogy Magyarország összes kiemelt intercity járatán hasonló üzemidő legyen – tette hozzá Vitézy. A Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonalon a járvány előtt 2019-ben 3 millió volt az éves utasszám, idén ez a szám visszatért. Az első nyolc hónapban is már 1,9 millióan választották a vasutat ezen a vonalon. Az autózással versenyképes vasúti szolgáltatáshoz nagyban hozzájárul az, hogy egész nap rendelkezésre állnak az IC-járatok.

Az államtitkár elmondta, hogy folytatják a távolsági járműpark fejlesztését. Döntött a kormány arról, hogy 39 plusz további 10 intercity-szerelvény beszerzését indítják el. Az új vonatok 7-9 kocsis új intercity vonatok lesznek, amelyek a MÁV-Start állományába érkező új Siemens mozdonyok mögött korszerű kocsikkal közlekednek majd. Ezzel a beszerzéssel minden intercityként közlekedő távolsági vonat korszerű, 21. századi jármű lesz Magyarországon.

A beruházással szeretnék elérni, hogy versenyképesebb legyen, és népszerűbb a környezetbarát vasúti közlekedés. Az IC+ kocsik megjelenésével egyidőben közel 40 év szolgálat után búcsúznak a napi forgalomból a vonalról a Rába gyártmányú komfortkocsik. Október 1-2. között a MÁV-START járműbúcsúztató programot szervez ezen a 140-es vasútvonalon – mondta el Vitézy.

A MÁV elnök-vezérigazgatója, Pafféri Zoltán hozzátette: a csoport célja, hogy a közösségi közlekedés valós alternatívája legyen az egyéni közlekedésnek, minél többen váltsanak vonatra vagy buszra az autó helyet. Az IC+ program újabb eleme a most életbe lépő szolgáltatásfejlesztés, járatsűrítés, ami a csatlakozási lehetőségekkel az ország több pontjára biztosítja az eljutást. Ceglédről például át lehet szállni az IC beérkezését követő 5 percen belül Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza irányába – mondta. Tájékoztatása szerint 2023 ősztől Szabadka felé is megindulhat a személyforgalom Szegeden keresztül.

via Infostart

- Advertisement -
Exit mobile version