Az ellenzék képviselője, Tóth Szilárd arra kérte a polgármestert a legutóbbi közgyűlésen, soron kívül kezdjen tárgyalásokat az Építési és Közlekedési Minisztériummal, hogy mielőbb megvalósuljon a Mátyás király és a Nagy Lajos király körutak összekötése és ehhez egy aluljáró építése, hiszen erre már majdnem tizenöt éve elkészültek a tervek.
Tóth Szilárd (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) a képviselő-testület március 30-ai ülésére a Ceglédi út-Vaspálya utca kereszteződése ügyében nyújtott be indítványt (mint azt megírtuk, éppen Tóth Szilárd tevékenysége kapcsán, az szmsz-módosítás vitájában használta Nemcsik Mátyás fideszes képviselő a „szőnyegbombázás” jelzőt, mert Tóth az ülésre hat írásbeli kérdést és két indítványt nyújtott be). Ebben leírta, hogy a Vaspálya utca régóta fennálló közlekedési problémájának kezelésére egy 2009-es KÖZOP-pályázaton belül készültek engedélyes tervek, és korábbi engedély is rendelkezésre áll. A tervek tartalmazzák a Mátyás király körút és a Nagy Lajos király körút összekötését és a Vaspálya utca Ceglédi úti csomópontjának átalakítását. A két körút összekötéséhez egy aluljárót építenének, a Vaspálya utcai balesetveszélyes szintbeni vasúti átjárót pedig lezárnák a gépjármű-forgalom elől, csak a gyalogosok és kerékpárosok mehetnének itt át.
Tóth Szilárd kiemelte az indítványban, hogy „a lakosság mindennemű kérése ellenére sem történt semmilyen előrelépés az elmúlt években” abban, hogy a Ceglédi útról balra lehessen kanyarodni a Vaspálya utcába (ezt most záróvonal tiltja meg, megszüntetését már egy éve is kezdeményezte az ellenzéki képviselő), és hogy a Ceglédi út-Vaspálya utca ideiglenes kereszteződését felszámolják. Ezért kérte Szemereyné Pataki Klaudiát a tárgyalások megkezdésére a minisztériummal, hogy a már lassan tizenöt éve meglévő tervek megvalósuljanak, legyen aluljáró és összekapcsolódjon a két körút, mert ezzel javulna a Vacsiköz és a Bethlenváros közlekedése.
A polgármester válaszában elmondta, ezügyben már voltak egyeztetések, lakossági fórumok a Ceglédi út négysávosításának tervezésekor, a csomópont tervei is már kész vannak, de ennél többet nem tudnak tenni, forrást nem tud a várost hozzá biztosítani. Helyette inkább örülni kellene, hogy a másik irányból, Nagykőrös és Katonatelep felől meg zajlik a 441-es felújítása, vélekedett Szemereyné, aki szerint meg kellene várni, hogy a bevezető út felújítása befejeződjön és megnézni, miként alakul a forgalom.
„Én a mai energiaválságban, a mai inflációs környezetben, és azzal, hogy önök még a békepárti javaslatot sem fogadták el, én még csak a realitását sem látom, hogy következő három évben egyáltalán aluljáró vagy felüljáró el tudjon kezdeni épülni” – jelentette ki a polgármester.
Falu György alpolgármester is hozzászólt, szerinte az aluljáró most nem időszerű a költségek miatt, de a fejlesztések sorrendjében is szerinte máshogy kellene gondolkodni. Mert ha az aluljárót most megépítenék a Ceglédi úton, a teljes hunyadivárosi forgalom a Nagy Lajos király körútra terhelődne, és mivel az meg nincs összekötve a Károly Róbert körúttal, a végén a Csíksomlyói utca járna a legrosszabbul. Ezért véleménye szerint először a Károly Róbert és a Nagy Lajos király körút közötti hiányzó szakaszt kellene megépíteni, és csak ezután megvalósítani a kapcsolatot a Mátyás király körút felé.
Az ilyenekért módosította a Fidesz-KDNP az szmsz-t
A polgármester ennél az indítványnál is fontosnak érezte megindokolni, hogy a Fidesz-KDNP frakció miért módosította az szmsz-t, mégpedig úgy, hogy a jövőben már csak azok a kérdések és interpellációk kerülhetnek napirendre, amit a testület többsége megszavaz.
„Ezért nem szabad felelőtlenül, a nyilvánosság előtt kijelentéseket tenni. Nagyon összetett témáról van szó, azzal, hogy ide bedobjuk indítvánnyal, teljesen fölösleges hullámokat indítunk el a témával összefüggésben, és eredmény nincs. Mert ezzel, hogy papírra leírtuk, nincs eredmény” – mondta Szemereyné Pataki Klaudia.
Dr. Tóth Szilárd visszavonta az indítványát, de jelezte, nem ért egyet a polgármesterrel, mert szerinte fontos, hogy a lakosságot tájékoztassák.