Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Fordítva ülünk a drótszamáron: engedély kell a tanulóknak a biciklivel történő iskolába járáshoz

- Advertisement -

Kecskemét, kertváros, kerékpárúttal jól ellátott környék. A tanévnyitón szóba kerül, hogy a gyerek szeretne bicajjal járni a suliba. A válasz: „ehhez előbb engedély kell az igazgatótól”.

Nem férünk el az autóktól a városban, iskolaidőben állandósulnak a dugók, folyamatos kihívás az együttélés és az élhető város szempontjából, hogy hogyan tudnánk a szelíd közlekedési formákat népszerűsíteni az autós közlekedéssel szemben.

És akkor jön egy ilyen gyomros, hogy egy kerékpárral jól közlekedhető városrészben, a körzetes iskolában, ahova „elvileg” csak a környékbeli gyerekek járnak, külön igazgatói engedély kell ahhoz, hogy általános iskolás gyermekünk biciklivel tudjon jönni, menni.

Logikus?

Az iskola érvei akár el is fogadhatóak lennének: nincs elég kerékpártároló, reggelente zsúfoltak és veszélyesek az iskola körüli utcák az autóktól, és még egy kis felelősség is hárul az iskolára a kerékpárok őrzésével kapcsolatban.

A megoldás viszont már nehezen elfogadható, teljesen fordított gondolkodás eredménye. Az igazgató (?) alapvetésnek veszi, hogy autóval kell közlekedni és ebből vezeti le az intézkedést: legyen kényelmes az autósoknak, ne legyen túl sok kerékpár az iskola közelében és udvarán.

Pedig gondolkodhatna a városrész legnagyobb iskolájaként a városrész és a gyerekek érdekében is:

  • reggelente kisebb dugó, ha többen jönnek gyalog vagy biciklivel
  • egészségesebb és energikusabb gyerekek a sulioban, ha már reggel mozognak kicsit és normál pulzussal érkeznek
  • a szülőknek és a tanároknak is kényelmesebb parkolási lehetőségek
  • élhető, kényelmes és bizonságosabb környék a gyerekeink számára

Ehhez annyi kéne, hogy letegyük végre régi, berögzött gondolatainkat és ne egy autós környezetben gondolkozzunk a napi működésünkről.

Mert mi lenne, ha megfordítanánk a dolgot és ahhoz kellene engedély, hogy kocsival mehessünk az iskola bejáratához vezető utcákba, hogy ne lehessen hosszan parkolni az iskola környékén, hogy csillapítsuk (lassítsuk és csökkentsük) a gépjárműforgalmat ott, ahol sok gyerek közlekedik?!

Megoldható?

Vannak rá jó példák itthon és küldöldön is. Ha a finn szélsőséget nézzük, akkor láthjatjuk, hogy télvíz idején is gond és engedély nélkül tudnak a tanulók iskolába tekerni:

Mínusz 17 fokban Finnországban minden gyerek biciklivel ment iskolába

Vagy vegyük Pécset, ahol kicsit több a szintemlkedés mint Kecskeméten és mégis, a gyerekek menetrend szerint, együtt tekertek be az iskolába, szintén engedély nélkül, hiszen miért is kéne ehhez igazgatói engedély?!

Közösségi tekerés az iskolába – felszálltunk a pécsi bicibuszra

Szemléletváltás, élhető környezet, egészség, biztonságos közlekedés

Ezek egyelőre csak szavak ebben a kecskeméti iskolában, de talán hamarosan lesz változás. Végül is pont 3 éve írtunk a Kiss&Go megoldásról és idén már sikerült is bevezetni Kecskeméten. (Igen, ismét pécsi példát tudtunk felmutatni akkor is.) A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az igazgató, jó példát mutatva, szintén biciklivel jár az iskolába.

- Advertisement -
Exit mobile version