Hovanyecz István Tatabányáról jár át Révkomáromba (Komárnó) nagy bevásárlásra, állítása szerint degeszre tömött bevásárló kocsikból pakolják tele élelmiszerrel a csomagtartóikat a magyar bevásárlóturisták. Azért, hogy praktikus információkat oszthasson meg, egy Facebook-csoportot is alapított, aminek a létszáma az utóbbi két hónapban hirtelen 60 ezerre duzzadt, az érdeklődés érezhetően óriási.
Akár a határtól száz, vagy annál is több kilométerre lakók is elkezdtek kijárni vásárolni, azok, akik kifejezetten élelmiszert és napi fogyasztási cikkekért mennek. A két Komárom közötti hidat a csoportbejegyzések alapján ma már Székesfehérvár, vagy akár Dunaújváros térségéből is megcélozzák.
Például ha akció van Szlovákiában a cigarettára, akkor adott esetben 5-600 forintot is lehet fogni egyetlen dobozon, vagyis 12-15 dobozzal akár le is lehet fedni egy 200 kilométeres (100 kilométeres oda-vissza) út teljes üzemanyagköltségét. Egy dohányos ezen felül már minden más akcióban megvett terméket kiadáscsökkenésként élhet meg, míg mások a sörből, vagy a sajtokból kiindulva számolnak hasonlóan.
A rendszeresen kijárók egyik tapasztalata, hogy Szlovákiában „igazi akciók” vannak, amit úgy értenek, hogy a magyarnál jóval nagyobb százalékos kedvezményeket lehet kifogni. Persze ők nem abból indulnak ki, hogy mit szeretnének fogyasztani, hanem abból, hogy mi van alaposan leárazva. Csakhogy a nagy magyar inflációs hullám óta megnőtt azoknak az aránya, akik már itthon is eleve ezzel a taktikával járnak vásárolni, így nekik ebből a szempontból mindegy, hova térnek be.
A szomszédos ország vonzáskörzetének jelentős növekedése azt jelenti, hogy a hazai boltok akár 80-100 kilométerről is tartósan elvesztik ezeknek a nagy bevásárlásoknak a bevételét. A magyar költségvetés pedig az áfa és más, kisebb adók bevételét.
A beszámolók szerint ha 50-60 ezer forintnak megfelelő eurót hagynak a magyar vásárlók egy szlovákiai boltban, akkor utólag számolgatva már általában meg vannak győződve arról, hogy anyagi értelemben is megérte kiutazni.
via G7