fbpx
3 C
Kecskemét
2024. december 26., csütörtök

FRISS HÍREK

Lehet-e tudni mennyibe kerül egy Google hirdetés?

- Advertisement -

Mielőtt jobban beleásnád magad a Google hirdetések árába, fontos tudni, hogy pontosan miről is van szó, mi az, amiért fizetsz. Ehhez kapcsolódóan már biztosan hallottad azt a mozaikszót, hogy PPC, ami az angol Pay Per Click rövidítése. Ez pedig nem más, mint egy kattintás alapú hirdetési szolgáltatás.

Ennek köszönhetően átfogó képet kapsz majd arról, hogy mire költöttél. Így hatékonyan, olcsóbban és sokkal mérhetőbb módon tudsz majd hirdetni. De ha igazán eredményesen szeretnéd ezt a munkát elvégezni, akkor vonj be szakembereket, akár online marketing ügynökséget! Például Marketinges Erika és csapata segítségedre lehet a hirdetéskezelés terén is.

Pár szó a 2024-es árakról 

Az fix, hogy pontos árakat senki nem fog tudni neked mondani, mert változik iparáganként, régiónként is. Ezer forinttól akár pár tízezerig is növekedhet egy kattintás költsége. Íme néhány körülbelüli összeg a tervezéshez!

  • Tegyük fel, hogy egy városra vagy egy megyére szeretnél hirdetni. Ilyenkor minimum 3500 Ft/nap büdzsével tervezz! Némileg torzíthatja a képet Pest megye, mert ott nagyobb a verseny.
  • Ha regionálisan vagy adott térségre tervezel, mindjárt emelni kell a keretet 8000 Ft/napra. Pár hét kell ugyan, amíg a Google elvárásaink szerint fog teljesíteni, de az eredmény nem marad el!
  • Akár 15.000 Ft vagy még több is lehet a napi költség országos kiterjesztés esetén. Az iparág árnyalni fog a képen, de nagyjából ezzel kalkulálhatsz.

Ezek az árak iránymutatóak, és még csak nem is azt jelenti, hogy óriási büdzsével leszünk a legeredményesebbek! A hirdetések tartalma és relevanciája ugyanolyan fontos.

Hasonló cikkünk:  Orbán az M1-en: 2025-ben jobban fogunk élni

Havi keret

Nagyjából havi 100.000 Ft-os összegből már hatékony Google kampányt lehet tervezni. De ez függ attól is, hogy melyik régióról van szó és milyen iparágról. Ha pedig még be is vonsz külsősöket ebbe a munkába, az ő bérezésükkel is kalkulálni kell.

Kattintások ára

Azt, hogy mennyibe kerül majd egy kattintás, meghatározzák többek között a kulcsszavak. Ezek olyan kifejezések, amelyek a szolgáltatásaidat, termékeidet írják körül. Aukciós rendszerben pedig azt tudod meghatározni, hogy mennyit fizetnél a kattintásért. A hirdetése minősége, szövege még tovább árnyalja a képet.

Ha sikerül minőségi anyagokat gyártani, a Google-ben előrébb kerülsz és a kattintási költségek is alacsonyabbak lesznek. És akkor még a landing page megfelelő felépítéséről nem is beszéltünk! Itt is a minőség maximalizálása a legfőbb szempont. Minden futó vagy lezárt hirdetést egy minőségi mutatóval skáláz a Google. Ha ez egyre jobb, akkor a kattintás is olcsóbb lesz.

Egyéb befolyásoló tényezők

A Google Ads árképzése a fentieken kívül függ még:

  • a választott és a kizáró kulcsszavaktól,
  • valamint a költségkerettől is.
  • Befolyásolja a hirdetések ütemezése, 
  • típusa,
  • beállítása és a nyomon követése is.
  • Valamint külső tényezők is hatással vannak rá.

Konkrét, fix költségeket előzetesen senkitől nem fogsz kapni, de a fentiekkel már tudsz tervezni. Érdemes élni a Google hirdetések kínálta lehetőségekkel, rövid időn belül visszahozzák azt, amit befektettél!

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Nem várható CLA-gyártás a kecskeméti Mercedes-gyárban

Jörg Burzer, a Mercedes-Benz gyártásért, minőségbiztosításért és beszállító-menedzsmentért felelős igazgatósági tagja tavaly szeptemberben még azt nyilatkozta az Automobilwoche című szaklapnak,...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...