Tüzetesen megváltozhatnak a gyalogosokra, kerékpárosokra, az elektromos rollerrel közlekedőkre, az autósokra és a tanulóvezetőkre, illetve a motoros védőfelszerelések használatára vonatkozó KRESZ-szabályok – írta a Telex egy birtokukba jutott kormányzati munkaanyag alapján. Az egyeztetések célja, hogy a száraz nyelvezetű, nehezen átlátható és tanulható KRESZ-t egy átdolgozott szabálykör váltsa.
A mintegy 27 oldalas jelentés az ügyben zajló közigazgatási egyeztetéshez készült, és részleteiben annak az egyéves szakmai előkészítő folyamatnak az eredményeire épül, amelyben 100 közlekedési szakértő, illetve 70 szervezet vett részt.
Többek között egységesíthetik a sebességhatárokról szóló rendelkezéseket, egyidejűleg autóúton a mostani 110 helyett akár 120 km/órás sebességhatárt is megengedhetne az út kezelője, autópályák egyes szakaszain pedig akár 140 km/órás gyors szakaszokat is kijelölhetnek. Írásba kerülhet az úgynevezett cipzárelv, vagyis, hogy amikor két forgalmi sáv közül az egyik megszűnik, akkor az egyenesen továbbhaladó sávban közlekedőknek bizonyos esetekben be kell engedniük a megszűnő sávról érkezőket.
A családtagi vezetés tervezete szerint autópályán és autóúton nem lehetne gyakorolni, és erre a tanulóautósok esetében eleve csak a 29 kötelező gyakorlati óra után lenne lehetőség – esetleg 20 óra után, ha utóbbi változatot fogadják el végül. Mindkét esetben csökkenhet a képzési költség, mert az országos átlag szerint most 46 óra után sikerül a vizsga a tanulóknak.
A Telex teljes cikke ITT OLVASHATÓ.