Ahogy bejelentették korábban nyílt levélben, kecskeméti ellenzéki képviselők egy csoportja elvitte a tiltakozó aláírásokat a MÁV székházába. Természetesen csak azokét, akik erre engedélyt adtak az aláírásnál. Mindenzt azért tették, hogy hangot adjanak ezrek tiltakozásának, akik úgy vélik, rossz döntés volt átírni az eddigi ütemes menetrendet. A Budapest-Szeged közötti táv gyorsabb megtételére hivatkozva (így kb. 12 percet lehet nyerni a távon, viszont talán hatékonyabb lenne, ha nem lennének 20-30 perces késések) nem áll meg december közepétől oda és vissza is két IC vonat Kecskeméten (és a többi eddigi helyen sem).
Lesz helyettük gyorsvonat, de az csak Kőbánya-Kispestig megy, ahol vagy vonatpótló buszra kell átszállni 300 forintért, és azon jó eséllyel állni 20-30 percet, vagy várni a monori vonatot, amely 20 perccel később elviszi az utasokat a Nyugati pályaudvarig.
A tiltakozásokat Budapestre vivő képviselők (kiegészülve kiskunfélegyházi és szegedi tiltakozókkal) most még ugyan a Nyugatiig mehettek volna, de szándékosan ott szálltak le, ameddig majd a kecskemétiek is utazhatnak az IC-k helyetti vonatokkal. Mivel a metróvonalat felújítják (és a tervek szerint csak 2022 végére lesz kész a munka), ezért az állomás alaposan fel van dúlva. Például éppen az akadálymentesített rész van lezárva.
Ezért egy jó nagy, galambszaros lépcsőn előbb fel, majd le kell menniük azoknak, akik a vonatpótló buszra igyekeznek. Itt egyébként kiegészült a csapat a kispesti alpogármesterrel, aki szintén elment a MÁV székházhoz.
Megígérték – átadták
Odaérve, a MÁV szóvivője vette át az aláírásokat. Neki Bodrozsán Alexandra képviselő elmondta, hogy 3500 aláírás jött össze a hátrányosan érintett településekről. Arra kérte a szóvivőt, hogy segítsen eljuttatni az illetékeseknek a tiltakozásokat, illetve néhány kinyomtatott kommentet. Hiszen a MÁV csupán szolgáltató, a menetrend megrendelője a Palkovics-féle minisztérium.
Szőkéné Kopping Rita képviselő, a már előbb taglalt bonyodalmak mellett azt is kifogásolta, hogy mivel 100 km alatti a Kecskemét-Budapest távolság, az oda-vissza jegy csak 4 órán belül használható fel.
Kispest alpolgármestere az elővárosi közlekedés ügyében szólalt fel. Varga Attila szerint ezt rontja, ha néhány vonatot kivesznek a forgalomból, oly módon, hogy azok nem mennek tovább a belváros felé, vagy mennek, csak nem lehet rájuk felszállni, mert nem állnak meg.
Biber Anett a MÁV részéről elmondta, hogy az aláírásokat továbbítja a MÁV vezetése felé és a minisztériumi döntéhozóknak. Azt mondta még, hogy figyelik majd az utasforgalmat és a reakciókat, és ez alapján döntenek az új menetrend további sorsáról.
Korábban Szemereyné Pataki Klaudia polgármester közleményben tudatta, hogy a miniszter arról tájékoztatta, hogy kísérleti jelleggel változik a menetrend, és fél éven keresztül számlálják majd az utasokat. Azt viszont nem tudta elérni, hogy ne vezessék be az új menetrendet. Pedig Palkovics minisztert jól ismeri, mivel a kormány színe megegyezik a polgármester pártjának színével, ráadásul a tárcavezetőt több szál köti Kecskeméthez. Erről a találkozóról és a tervezett számlálásról érdeklődtünk a minisztériumnál, de a levelünkre péntek délelőtt óta nem jött válasz.
A lakájmédia vezetője eltévesztette a házszámot
Miután a budapesti akciót nyílt levélben tudatta a Szövetség a Hírös Városért Egyesület, ezért minden kecskeméti sajtó értesülhetett róla. Az évi 180 millió forint önkormányzati közpénzből működő médiacentrumot azonban nem érdekelte az esemény, amelyen megválasztott képviselők vettek részt. Képviselve sok utast, és sok ezer kecskeméti választót. Sem az induláshoz, sem Budapestre nem küldött tudósítót. Ellenben Bán János igazgató-főszerkesztő a KecsUP Facebook oldalán gúnyolódva érdeklődött az akcióról.
Csakhogy az ellenzék nincs tárgyalási pozícióban, alkuhelyzetben. Azt tette, amit tehetett. Tiltakozott, és ezt jelezte az illetékesek felé. A polgármester viszont hatalmi pozícióból (és talán nem túlzás azt írni, hogy baráti alapon is) beszélhetett erről a miniszterrel, de ez úgy zárult, hogy nem tudta megakadályozni az új menetrend bevezetését. Bán János az a sportszerető ember, aki a kapuson kéri számon, hogy a csapat nem rúgott a győzelemhez elegendő gólt. Noha ő is fontos része a játéknak, alapvetően nincs olyan pozícióban, hogy gólokat szerezzen. Majd ha egy döntés után a kapusból csatár lesz, akkor bizonyíthat ezen a téren is.
A petíciók átadásáról készült élő Facebook bejelentkezésünket is nézze meg!