Az egyik kadafalvi Facebook csoportban vetették fel, hogy amíg Kadafalva tömegközlekedési lehetőségei igencsak korlátozottak, addig például Hetényegyházára és onnan sokkal több járat indul. Ráadásul hétvégén is, ellentétben Kadafalvával, amelynek lakói szombaton és vasárnap, valamint a munkaszüneti napokon nem tudnak buszozni helyi járattal. Erre csupán a ballószögi járattal van esély, de ezek csak a Boróka utcai megállókról indulnak, a többiről nem. Hiszen ezek helyközi járatok.
Így fogalmazott a témát felvezető csoporttag:
Az egyik kommentelő hívta fel a figyelmet arra, hogy erről az egyik alpolgármester beszélt az önkormányzati TV egyik műsorában, és valami olyasmit mondott, hogy azért nincs buszjárat, mert úgyis minden kadafalvi autóval közlekedik.
Kikerestük, kiről lehet szó, és Szeberényi Gyula Tamás nyilatkozott hasonlóan a Kiemelő című műsorban még az év végén. Egészen pontosan ezt mondta:
forrás: Kecskeméti TV
A kommentelők sem a helyzettől, sem az alpolgármesteri kijelentéstől nincsenek elragadtatva. Néhány komment:
- Ha mindenki kocsival jár akkor nem lessz szükségünk ezek szerint sem járdára, sem kerékpárútra
-
Nem semmi varosvezető az ilyen!!!Akkor nem is értem mit csodálkozunk azon, hogy a képviselőnket sem érdekli a téma.Azért azt furcsálom, hogy a buszvárókat kialakították(igaz nem fedett), csak a busz nem jár.
- a városvezetők olyanok mint a galambok, választás előtt a kezünkből esznek utána a fejünkre szarnak bocsi
- Akinek nincs autója annak úgy kell! Én már öreg vagyok, bevallom a fenti gondolatmenetet követően az ötvenes évek jutnak az eszembe. Mármint az 1950-es évek! Mindenesetre szégyen ekkora tájékozatlanság.
- A kadafalvinál minden kecskeméti városrészben jobban megoldott a tömegközlekedés, valaki az önkormányzatnál eldöntötte, hogy ki -az sejthető,- hogy itt ebben a városrészben távolsági járattal kell megoldani a tömegközlekedést,- ami amúgy cinkes.
Volt, aki azt írta le, hogy amíg volt hétvégi járat, addig gyakran használta, míg egy valaki azt írta, hogy örül, hogy kevés a busz, mert azok csak zajosak. A többség azonban negatív kritikákkal illette a kadafalvi helyzetet, és általánosságban a kecskeméti tömegközlekedést.
A lélektani hatás: a helyi a miénk, a ballószögi meg az övéké, csak használhatjuk
Miközben szegényes a kadafalvi helyi tömegközlekedés, addig valóban úgy tűnik, hogy nagyban számítanak a közlekedésszervezők a ballószögi helyközi járatokra. Bár ezekkel több az esély bejutni a városba, mint a 34-es és 34A járatokkal, lélektanilag talán nem mindegy, milyen buszon ülnek az utasok. Mert az egyiket a ballószögiek járatának tudhatják be a kecskemétiek, amin megférnek ők is; addig a helyi közlekedésről úgy gondolhatják, hogy ez az övéké, amelyet saját városuk biztosít számukra.
Megnéztük a helyi járatokat Hetényegyháza és Kadafalva vonatkozásában. Amíg előbbi városrészből Kecskemét központjába hétköznapokon 23 járattal lehet bejutni (29-es), Kadafalváról csupán 6 járattal (34A). Hétvégén Hetényegyházát 13 járat éri el, Kadafalvát 0 járat.