Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

A Közlekedő Tömeg civil szervezet szerint nem bezárni kellene tíz vasútvonalat, hanem megpályáztatni azok működtetését

- Advertisement -

Király Bence, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnökségi tagja egy Facebook-posztban tette közzé szerveztük álláspontját a MÁV mellékvonal-bezárási terve kapcsán. A civil szervezet szerint ez európai uniós jogszabályba ütközik.

Ahogy arról a KecsUP is beszámolt, a MÁV pénteken jelentette be, hogy augusztustól tíz magyarországi vasútvonalon megszűnik a közlekedés. Ezt azzal az indokolták, hogy jármű- és személyzethiány van.

A Közlekedő Tömeg Egyesület álláspontja szerint a közszolgáltatást megrendelő minisztérium tud szabályosan mellékvonalat bezárni, nem pedig a MÁV. A megszűnő vasúti szolgáltatást új, buszos szolgáltatással pedig szabályosan akkor tudná helyettesíteni, ha arra nyílt pályázatot írnának ki.

„Ha pedig már pályázat, akkor miért nem a vasúti mellékvonali szolgáltatást pályáztatják meg, amelyen bárki elindulhat, olyan is, aki nem csak eresztő hűtővizű, negyvenéves Bz-motorvonatokat tud felvonultatni” – tették hozzá.

Példát is hoztak:

  • „Magyarországon is jelen van a cseh magánvasút RegioJet, napi két vonatot közlekedtetnek Bécsbe és Prágába. Amikor a szlovák közlekedési minisztérium megpályáztatott egy Pozsony környéki vasúti mellékvonalat, nyertek. Az eredmény: sűrűbb menetrend, alacsonypadlós, légkondicionált motorvonatok, több utas.
  • Magyarországon is jelen van a német államvasút tulajdonában álló Arriva cégcsoport, Budapest kék buszainak harmadát ők üzemeltetik. Amikor Csehországban egy sor regionális vasútvonalat megpályáztattak: nyertek. Az eredmény: sűrűbb menetrend, alacsonypadlós, légkondicionált motorvonatok, több utas.”

A szervezet panaszt tesz az Európai Bizottság tagállami szabálytalanságokat bejelentő rendszerében, valamint felszólították Lázár Jánost, hogy vonja vissza a mellékvonal-bezárási terveket.

via Telex

- Advertisement -
Exit mobile version