Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Ha segítséget kérsz egy Facebook-csoportban, nagy eséllyel kinyírnak

- Advertisement -

A 444 újságírója beszélgetett Guld Ádám médiakutatóval, a PTE-BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék habilitált egyetemi docensével arról a jelenségről, hogy miért jelenik meg az agresszivitás a közösségi médiában.

A cikk szerzője – ahogy valószínűleg szinte mindenki, aki használja a közösségi média komment szekcióit – azzal szembesült, hogy az egymás segítésére, támogatására született Facebook-csoportok hozzászólói kevés kivételtől eltekintve, alázzák, kritizálják, szidják az adott poszt íróját, aki pedig csak segítséget, vagy tanácsot szeretett volna kérni.

A médiakutató szerint nem újkeletű jelenségről van szó, az elmúlt évek eseményei és trendjei azonban alapvetően megváltoztatták azt, ahogyan egymással kommunikálunk a közösségi médiában. Bár szeretünk úgy gondolni mindenféle negatívumra, mintha magyar sajátosság lenne, ez a jelenség világszerte megfigyelhető.

A pszichológusok, szociálpszichológusok és médiakutatók szerint elsősorban a koronavírusjárvány, és az azzal járó lezárások hozták a változást, ugyanis a négy fal közé zárt, bizonytalanságban élő, az egészségét és az egzisztenciáját féltő emberek egy része nem tudott mit kezdeni a benne gerjedő rengeteg feszültséggel.

Ennek lecsapódása volt az, hogy fokozottan agresszíven kezdtek el kommunikálni azokon a felületeken, ahol ennek érzésük szerint nem volt tétje – a korábbiaktól eltérően ráadásul már nem névtelenségbe burkolózva, hanem vállalva nevüket és arcukat is.

A jelenség ellen több szinten is lépni lehet:

  • a közösségi médiaplatformok igyekeznek szabályozni azt, hogy hogyan lehet megnyilvánulni a felületeiken,
  • lehetne állami szabályozás, az online visszaélésekkel foglalkozó hatóságok és a médiahatóság szabályozása,
  • a felhasználók bejelentései alapján a hatóságok már tudják kezelni ezeket a visszaéléseket.

Az utóbbihoz kell tudatosság is: tisztában kell lennünk azzal, hogy mit szabad és mit nem szabad a közösségi médiában.

A teljes cikk itt olvasható érdekes következtetésekkel és tanulságokkal.

- Advertisement -
Exit mobile version