A Magyar Katolikus Egyház több egyházmegyéje és rendje indított szállodaberuházást az elmúlt években. Az ingatlanvásárlásokra, épületfelújításokra és -bővítésekre ebben a körben összesen mintegy 12 milliárd forint állami támogatást használhattak fel.
A közpénzeső ellenére nem külön vállalkozásként működtetik a szállodákat, hanem beleolvasztják az egyházi szervezetbe. Ezek az üzemeltetési struktúrák sokszor nehezen átlátható módon épülnek fel a nyilvánosság számára és információkat sem szívesen adnak ki a tevékenységükről, kevesen alkalmaznak független, szakmai menedzsmenteket.
Egy ilyen új, négycsillagos szálloda nyílt meg tavaly augusztusban a Szeged-Csanádi Egyházmegyéhez tartozó Szent Gellért Fórum területén Hotel Gerardus néven, ami minden bizonnyal a XVI. században élt Gerardus Mercator flamand térképészről kapta a nevét.
A hotelt az eredetileg tervezett nettó 3,3 helyett 3,8 milliárd forintért építették meg, az árnövekedést az infláció mellett az indokolta, hogy „minőségi, esztétikai, illetve használhatósági többletigények” is megjelentek az egyházmegye részéről.
A formaterv elegánsra és modernre sikerült, a szobák mindegyikéhez privát fürdőszoba tartozik, lapostévé és kávéfőző, valamint egy széf is. Egyes szobáknál teraszon is lehet pihenni, az épületben pedig van étterem bárral, valamint wellness is. Emellett egy kápolnát is kialakítottak a Hotel Gerardusban.
A Booking.com kínálatában az értékelések alapján a második legjobbra értékelt hotel lett Szegeden. A márciusi árakat nézve legolcsóbban 30 ezer forint körül foglalható éjszakánként egy szoba, a négyszemélyesek már inkább ennek két–háromszorosába kerülnek.
A cikket a Szegeder és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.