-0.1 C
Kecskemét
2025. április 7., hétfő

FRISS HÍREK

Kevés a magyar vasút kapacitása a szaporodó autó- és akkugyárak forgalmához

- Advertisement -

Herceghalmon tartották a Közlekedéslogisztikai Konferenciát, ahol vezető logisztikai szakértők hangsúlyozták: a hazai vasúti árufuvarozás már most infrastrukturális korlátokba ütközik, sürgős vasúti fejlesztések nélkül nem tudja majd kiszolgálni az új autóipari és akkumulátorgyárakat.

Jelenleg mintegy 400 ezer autót gyártanak évente Magyarországon, ez pedig a következő években megduplázódik, például a kecskeméti Mercedes is megduplázza majd a kapacitását. Az épülő debreceni BMW és a szegedi BYD pedig várhatóan évente 200–200 ezer autót gyárt majd.

Az autógyárak mellett a Magyarországra települő akkumulátorgyárak is jelentős fuvarozási forgalmat generálnak. A következő években felépülő gyárak fogják kiszolgálni az európai akkumulátorigények kétharmadát.

Homoki István, a Debreceni Infrastruktúra Fejlesztő Kft. mérnöki csoportvezetője szerint „a távol-keleti beruházók azonban egyelőre kevés információt adnak meg arról, milyen volumenű fuvarozási kapacitásra lesz igényük. Csak annyi biztos, hogy nekik is szükségük lesz alapanyagok beszállítására, valamint a kész akkumulátorok elszállítására belföldre és külföldre egyaránt”.

Debrecennél a BMW és a CATL-akkumulátorgyár is tervez a vasúttal mind a munkatársak közlekedésénél, mind az árufuvarozásnál, de az nagy kérdés, hogy ezt mekkora arányban tudják megvalósítani. Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének főtitkára szerint sürgősen fejleszteni kell a közlekedési infrastruktúrát ahhoz, hogy legyen kapacitás az új autó- és akkumulátorgyárak áruszállítási igényének kiszolgálására.

Hasonló cikkünk:  Így néz ki a kecskeméti egyetemet fenntartó alapítvány honlapja

„A fő fejlesztési fókusz a vasúthálózat azonnali bővítése és korszerűsítése kell legyen. A Budapestet elkerülő V0 vasútvonal építésének haladéktalan megkezdése és a lassújelek felszámolása különösen fontos ahhoz, hogy a környezetbarát intermodális fuvarozás minél nagyobb teret nyerjen, és ne az amúgy is túlterhelt közútjaink teherforgalma növekedjen tovább.”

A cikket a Szegeder és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Volt itt minden: videón mutatjuk a viharos áprilisi közgyűlést, ahol az egyetemi alapítvány 127,5 milliárd forintja volt a középpontban

Megörökítettük az április 3-ai - minden bizonnyal sokáig emlékezetes - kecskeméti közgyűlés legizgalmasabb és legérdekesebb pillanatait, és most egy...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...