fbpx
3.2 C
Kecskemét
2024. november 22., péntek

FRISS HÍREK

Székhelyhasználati engedély: mit érdemes tudni róla?

- Advertisement -

A székhelyhasználati engedély egy fontos dokumentum, amely egy vállalkozás jogszerű működéséhez szükséges. Bizonyos esetekben nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egy adott helyre bejegyeztethessük vállalkozásunk székhelyét.

Ebben a cikkben megmutatjuk azt, hogy mi a székhelyhasználati engedély, és hogy kinek milyen szituációban lesz rá feltétlenül szüksége. Valamint azt is, hogy honnan, milyen módon tudjuk ezt beszerezni, és mit tegyünk, ha nem áll rendelkezésre.

Mit jelent a székhelyhasználati engedély?

Napjainkban egyre népszerűbbnek számít a székhelyszolgáltatás, különösen azon vállalkozók és cégek körében, akik székhelyükként nem saját ingatlanjukat szeretnék választani. Ennek oka, hogy bérelt ingatlan esetén a legális működéshez szükségünk lesz egy dokumentumra, ami nem más, mint a székhelyhasználati engedély.

Ezt a papírt az ingatlan tulajdonosa állíthatja ki, és azt igazolja, hogy bérlőként jogosultak vagyunk a helyiség ilyen célból történő használatára. Ide érkeznek vállalkozásunk levelei, és az esetleges hatósági ellenőrzések esetén itt fogadjuk a hivatalos szerveket.

Erre érdemes figyelni a dokumentum kitöltése során

A székhely használatával kapcsolatos engedély megszerzése nem nehéz feladat, azonban akad néhány dolog, amelyre a folyamat során érdemes odafigyelni. A legfontosabb dolog természetesen az, hogy az adott ingatlan annak a nevén legyen, aki kitölti a dokumentumot. A helyzetet azonban nehezítheti, ha az ingatlant haszonélvezeti jog is terheli.

Hasonló cikkünk:  Szijjártó: a jövőben is szoros együttműködésre törekszik Magyarország Kínával

Szintén problémás lehet, ha a papírt nem a tulajdonostól, hanem a főbérlőtől vagy egy szolgáltatótól szeretnénk megszerezni. Alapvetően tehát elmondható, hogy a bérelt ingatlan székhelyként történő használata lehetséges, azonban bizonyos szituációkban komplikált lehet. Arról nem is beszélve, hogy egy esetleges költözés a későbbiekben további fejfájást is okozhat.

Mit tehetünk, ha nem áll rendelkezésre az engedély?

Semmiképpen sem kell kétségbeesnünk, ha nem sikerül megszereznünk a vállalkozásunk működtetéséhez szükséges dokumentumot. Ebben az esetben székhelyként akár saját otthonunkat is megjelölhetjük. Ez a megoldás egyszerű, azonban bizonyos kellemetlenségekkel is együtt jár. 

Ebben az esetben ugyanis gondoskodnunk kell arról, hogy munkaidőben valaki mindig átvegye a hivatalos leveleket, arról nem is beszélve, hogy a családi fészek nyugalmát egy hatósági ellenőrzés is megzavarhatja.

A legkényelmesebb és leghatékonyabb megoldást tehát a székhelyszolgáltatás jelenti. Ha emellett döntünk, egy fix havi díjért cserébe egy szolgáltató az állandó székhely mellett minden egyéb dolgot biztosít, amire szükségünk lesz a törvényes működéshez. Beleértve a hivatalos levelek fogadását és továbbítását, valamit a munkaidőben történő rendelkezésre állást is. Egyes cégek, mint például a Logosz Cégcsoport, szolgáltatásai között a cégalapítással kapcsolatos segítségnyújtást és a könyvelési feladatok ellátását is megtalálhatjuk.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...