A HVG értesülése szerint akár 20 új kínai mozdonyt vehet hamarosan a MÁV számára a Lázár János vezette közlekedési tárca.
A lap információi szerint „előzetes szemrevételezésen” Kínában járt egy, a közlekedési minisztérium, a vasúthatóság és a MÁV szakembereiből álló küldöttség, hogy tájékozódjanak a CRRC-mozdonyok beszerzéséről.
Már most is közlekedik a magyar síneken két, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. által gyártott tolatómozdony, miután az osztrák tulajdonban lévő Rail Cargo Hungaria rendelt belőlük. Az gyorsíthatja fel a további beszerzést, hogy Lázár János a napokban írta alá a kínai járművek magyarországi hatósági engedélyeit, miután a mozdonyok minden vizsgán átmentek.
ár általában 3-4 év eltelik a forgalomba állításig, a kínaiak hajlandóak olyan mozdonyokat átirányítani Magyarországra, amelyek már szinte a gyártósoron vannak. Így a járművek még a 2026-os választások előtt forgalomba állhatnak.
A HVG úgy tudja, hogy Nyíregyháza lenne a 20 villanymozdony állomáshelye, egyrészt mert ott van megfelelő műhely, másrészt pedig a politikai tőke miatt. A CRRC egyébként akár Magyarországon is gyárthatja majd a mozdonyait, hiszen májusban írt alá megállapodást a magyar Acemil Zrt.-vel.