Még októberében gördült le a gyártósorról a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár kétmilliomodik autója, egy tisztán elektromos hajtású EQB. Az autóipari óriás szerint az elért eredmény abból szempontból számít mérföldkőnek, hogy a tisztán elektromos hajtású modellek, a modern, csúcskategóriás belsőégésű motorok és a plug-in hibridek rugalmasan ugyanazon a gyártósoron készülnek – közölte a Mercedes-Benz. Mindeközben egyre több szó esik a német autóipar elnehezült helyzetéről, hogy több márka is költségcsökkentő lépéseket jelentett be, és a Mercedesnél is a hatékonyság növelése mellett spórolósra készülnek.
Tavaly több mint 174 000 jármű készült el a kecskeméti gyárban, ahol az EQB mellett három modellt készítenek: a Mercedes-Benz A-osztályt, a CLA Coupét és Shooting Braket. A jövőben két további modellt terveznek Magyarországon gyártani, ezért egy több mint egymilliárd eurós gyárbővítésbe kezdtek. Ennek részeként egy új karosszéria- és összeszerelő üzemet, valamint egy új akkumulátorbeszerelő-üzemet is létesítenek, valamint digitális megoldások alkalmazásával tovább optimalizálják a termelést.
Kedvezőtlen folyamat a Mercedes-Benz számára viszont, hogy nem fogynak a prémium autóik. Ezért a sindelfingeni üzemben a dolgozókat kényszerszabadságra küldik már december közepétől – itt gyártják az S-osztályt, az E-osztályt és a Mercedes-Benz EQ sorozat különböző prémium modelljeit. A jelentések szerint az elmúlt hónapokban a Mercedes konszolidált nyeresége több mint felére, körülbelül 1,7 milliárd euróra esett az előző év azonos időszakához képest. A stuttgarti autógyártó gyenge teljesítményéhez az is hozzájárult, hogy az elektromos autókészletet meredek árengedményekkel tudták csak értékesíteni a kereskedőknek.
A kora karácsonyi leállás már a szigorú megtakarítási intézkedések egy része, ám sajtóhírek szerint ennél nagyobb horderejű lépésekre készülnek. Felülvizsgálják a tervezett beruházásokat, a beszerzések nagyobb szabványosítását és az üzemekben felhasznált kapacitásokat. Kérdés, hogy a központban elkezdett folyamat miként érinti majd a kecskeméti gyártást, hiszen már az is felkeltette az érdeklődést, amiről korábban beszámolt a KecsUP, hogy a kecskeméti Mercedes-gyár július 22-től két műszakos munkarendre állt át, amely állítólag tartós lehet, akár két évig is kitolódhat.