Elrepedt, eltört csempék, rossz nyílászárók, málló festékrétegek, rossz parketta és szegő – többek között ezek a problémák jellemzik olvasónk szerint a KIK-FOR Kft. tulajdonában álló homokbányai bérlakások zömét. Az áldatlan állapotok azonban nem csak esztétikai gondot okoznak, hanem egy itt élő család elmondása szerint gyermekük felsőlégúti betegségéért is a penészes szoba a hibás.
A kecskeméti bérlakások bérleti díjának emelkedéséről szóló cikkünk után fordult hozzánk egy olvasónk, hogy megossza saját tapasztalatait. A pár két éve lakik egy homokbányai bérlakásban, ide született első gyermekük is. Elmondásuk szerint ezek a lakások hosszú-hosszú évek óta nem voltak felújítva, amit pedig ezen címszó alatt néha csinál a tulajdonos KIK-FOR Ft., az leginkább a problémák gyors elfedésére irányul.
– A lakások falain megszámlálhatatlan mennyiségű festék réteg áll – kezdi a gondok felsorolását olvasónk. – Az ablakok műanyagok, de mind borzalmas rossz állapotban van, a parketta és a szegő hosszú évek óta kuka lenne, soha nem voltak újítva. A csempék mindenhol eltörve, elrepedve, de felújítani csak olyan hosszas engedélykéréssel lehet, hogy inkább ebbe bele se menjünk.
A család egészségügyi panaszai akkor kezdődtek, amikor a kisbabájuk fél éves lett. A gyermek folyamatosan köhögött, főként éjszaka. Már a pulmonológust is megjárták a szülők, amikor rájöttek, hogy a szobában, ahol a gyermek napközben tartózkodik, tiszta penész a bútorok mögötti falrész.
– Nem ebben a szobában szárítom a ruhákat, egész nap szellőztetek, a falra nincs rátolva a bútor, mégis tiszta penész a fal – mesélte a KecsUP Híreknek az édesanya. – Gyermekünk egész télen szteroidos inhalációs szuszpenziót kap, mert másképp egyfolytában köhögne, nem mellesleg állandóan folyik az orra és beteg.
A család elmondása szerint másfél éve kérvényezték a lakás cseréjét, fényképes bizonyítékokat, orvosi papírokat vittek a helyzet tarthatatlanságáról, de azóta sem történt semmi. Problémájukkal két hónapja a város jegyzőjéhez fordultak, választ azonban nem kaptak.
– A lakások állapota kritikán aluli, de a bérleti díjakat drasztikusan megemelték – folytatja az édesanya. – Ráadásul másfél éve bevezették a kaputelefon díjat úgy, hogy a közel húsz éves kaputelefonok nem is működnek. Többször szóltam e-mailben, telefonon, írásban, hogy rossz a kaputelefon, nem foglalkoztak a bejelentéssel, viszont a díját havonta fizetni kell.
Noha megkereséseikre semmilyen érdemleges választ nem kaptak, a jegyzőnek küldött levelük után a lakást fenntartó KIK-FOR Ingatlankezelő és Forgalmazó Kft. közösségi oldalán egy bejegyzés jelent meg a lakás hatékony penészmentesítése kapcsán.
A történtek hallatán a KecsUP Hírek felkereste a kecskeméti jegyzőt és a KiK-FOR Ingatlankezelő és Forgalmazó Kft.-t is. Dr. Temesvári Pétertől, Kecskemét jegyzőjétől az alábbiakat kérdeztük:
- Érkezett-e Önhöz panasz a bérlakások állapotát illetően?
- A konkrét eset kapcsán érkezett-e Önhöz megkeresés?
- Ha igen, miért nem reagáltak a család panaszaira?
- Miben tud segíteni a jegyző egy ilyen nehéz helyzetbe került családnak?
- Továbbította esetleg az ügyet/panaszt – és ha ez így van, mely hatóságnak / hivatalnak adta át?
A kecskeméti önkormányzati lakások üzemeltetését és kezelését végző KIK-FOR Kft.-t is felkerestük, hogy az alábbiakra választ kapjunk:
- Helytállóak-e a lakások általános állapotával kapcsolatos leírások?
- Kinek a feladata lenne és mikorra várható, hogy a jelzett problémák javítva lesznek?
- Van-e tudomásuk az érintett családról és várható-e előrelépés az ügyükben?
- Milyen indokkal kérhető lakáscsere?
- Mikor és miért vezették be a kaputelefon-díjat, milyen összegű ez?
- Kinek kell jelezni a kaputelefonok meghibásodását és ki végzi a javítást?
Sajnos válaszra egyik illetékes sem méltatott bennünket sem. Amennyiben mégis reagálnának, frissítjük cikkünket.