A visszatérítés ugyanakkor sok esetben csak akkor jár, ha az ember külön kéri. Nagy változás az, hogy mostantól akkor is visszajár a pénz, ha nem a MÁV hibája okozta a késést, tehát például ha egy baleseti helyszínelés miatt kellett állnia a vonatnak, vagy ha külföldön szedett össze még késést. A Hvg.hu gyűjtötte össze a részleteket. Lapszemle.
Élesedett a MÁV új szolgáltatása, június 1-jétől automatikusan visszakapja az utas a jegyár felét akkor, ha 20 percnél többet késett a vonat vagy a busz, és a bérleteseknek is jár kedvezmény ilyen esetben.
- Akik a MÁV+ alkalmazásban vették a jegyüket, semmi dolguk nincsen, az app automatikusan rögzíti a késést és visszautalja a jegyár felét arra a bankszámlaszámra, amelyről a jegyet vették.
- Aki papír alapú jegyet vásárolt, az is használhatja a MÁV+ applikációt. A saját nevét jelölő menüpontban találja meg a „késési biztosítás” nevű lehetőséget, itt tudja bejelölni, melyik jegye után kér vissza pénzt, a régi MÁV appban pedig a jegynél lehet kiválasztani a visszatérítést. (Aki nem találja, az frissítse az applikációt.) Itt tudja jelezni, hogy késett a vonata, és kapja is vissza a pénzt arra a bankszámlaszámra, amit megad. Ugyanígy használható a jegy.mav.hu oldal is.
- Személyesen, a vasúti pénztárban is lehet kérni a pénzt, miután megérkezett a célállomásra.
- A távolsági buszon utazók szintén a megérkezés után, a buszállomás pénztárában vagy az ügyfélszolgálaton kérhetnek pénzt.
- Azok, akiknek bérletük van, 10 százalékos kedvezményt kapnak a következő havi bérlet árából akkor, ha egy hónap alatt legalább ötször futottak bele 20 percnél nagyobb késésbe.
A MÁV statisztikái szerint egyébként idén január és április között 375 195 vonat ment az országban, ebből 9677 késett húsz percnél többet.
További részletek a hvg.hu cikkében.
Várjuk olvasóink véleményét és tapasztalatait a témával kapcsolatban a szerkesztoseg@kecsup.hu címre!