fbpx
13 C
Kecskemét
2025. január 9., csütörtök

FRISS HÍREK

A város fizeti a magáncégek reklámtábláinak áramszámláját

- Advertisement -

Az utóbbi hónapokban számos hirdetőfelület jelent meg Kecskemét forgalmas utcáin, buszmegállóiban, és – az eddig reklámtábláktól mentes – történelmi főtéren. Vannak, akik szerint ezek az információs oszlopok vizuális szennyezést okoznak, mások szerint ez új, modern és „okos város” fejlesztés. Többségük magántulajdonban van, és sokuk működéséhez vagy megvilágításához elektromos áram szükséges. De ki fizeti ennek a költségét?

Király József ellenzéki önkormányzati képviselő erről kérdezte Fekete Gábor kormánypárti alpolgármestert még a decemberi közgyűlésen. Fekete ismertette, hogy kétféle berendezés került telepítésre. Az egyik a Citylight típusú eszközök, amelyek magántulajdonban vannak – erről még tavaly októberben írtuk a KecsUP-on az Utasváróbiznisz cikkünkben, hogy mindez Mészáros Lőrinc cégbirodalmához tartozik –, azonban ezek elektromos áramot nem használnak, és egy részük este sincs megvilágítva. Amelyeket megvilágítanak, azokat a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) által üzemeltetett – városi tulajdonú – buszmegállókban helyeztek el, és ezek közüzemi díját a város a saját büdzséjéből fizeti.

Reklámfelületek a buszmegállókban / Fotó: Falusi Norbert

A közterületen kiépített másik típusú digitális hirdetőtáblák a CityScreen „okosváros képernyők”, melyek – körülbelül 40 – jelenleg tesztüzemben működnek, és „a városi elektromos hálózatról kapnak energiabetáplálást”. Hogy ez pontosan mennyibe kerül majd a városnak, erre Fekete a válaszában a következőt felelte: „Az eszközök beüzemelésétől számított 1 éves időtartamú tesztüzem lezárultával az így kalkulált összfogyasztás kerül majd elszámolásra a berendezés üzemeltetője és az önkormányzat között”.

Hasonló cikkünk:  „Mi nem a MÁV vagyunk, hogy sztrájkoljunk, nem tehetjük meg, hogy egy gyermeket nem látunk el."

A sakkasztalokhoz és a Luca-szoborhoz közel, a Piaristák terén, a kiskörút mentén, vagy az Univer áruháznál lévő zebránál telepített világító szürke dobozokat a CityScreen Media Kft. helyezte ki, amit az önkormányzat százszázalékos tulajdonában álló Kecskemét Városfejlesztési Alap eddig 230 millió forinttal finanszírozta meg – írta tavaly márciusban a KecsUP. A CityScreen Media Kft. 2021-ben alakult. A Városfejlesztési Alap mellett másik tulajdonosa a kecskeméti székhelyű, 2014-ben indult Keocko Holding Kft. A reklámcég az Okos Város program keretében nyert támogatást, vállalva, hogy 70-150 helyen telepít digitális hirdetőoszlopokat ingyenes WIFI-eléréssel. A CityScreen cég profitorientált tevékenységet folytat ugyan, de a pénzügyi beszámolóiból az derül ki, hogy az önkormányzati hátszéllel bíró vállalkozás hiába ért el egy év leforgása alatt 10 millió forintos profitnövekedést, ha mindeközben az adósságát több mint 40 millió forinttal növelte – számolt be róla decemberi cikkében a KecsUP.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Laczkó-Zsámboki Angéla kecskeméti képviselőnek sem realitást hozott a Jézuska (vélemény)

Szilveszter napján jelent meg a KecsUP Hírek oldalán egy lapszemlézett cikkünk az élelmiszerek durva drágulásával kapcsolatban, ami olyan heves...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...