Sok utcában egyirányú forgalmat vezetnének be a Bethlenvárosban augusztus 5-étől. Tóth Szilárd, a körzet önkormányzati képviselője (Szövetség) csütörtökön posztban jelezte, mivel a javaslatcsomag előkészítésébe sem a lakosságot nem vonták be, és neki sem szóltak egy szót sem, így amíg az egyeztetések meg nem valósulnak, kéri a tervek visszavonását a polgármestertől.
A bethlenvárosi utcák egyirányúsításának terve a Működő Város Bizottság június 24-ei, keddi ülésének napirendi pontjai között szerepel, több más forgalomszabályozási döntéssel együtt.
A városrészben már most is sok utca egyirányú van, olyan is, amelyiken egy szakaszon az egyik, másik szakaszán pedig az ellenkező irányba lehet haladni (például Árok utca). A Mérnöki Iroda és a Biztonságos Működés Szervezési Osztály által jegyzett előterjesztésben hivatkoznak egy 2016-os tanulmánytervre (ezt a Vonalvezető Mérnöki Kft. készítette), amely részben foglalkozott a környék forgalomtechnikai felülvizsgálatával. Ezt figyelembe véve tesznek javaslatot egyirányú forgalom bevezetésére:
- Kenderessy utcában a Galamb irányából a Kaszap utca irányába,
- Galamb utcában az Árok utca irányából az Őz utca irányába,
- Borz utcában a Galamb utca irányából a Kada Elek utca irányába,
- Bálvány utcában a Bánffy utca irányából a Bethlen körút irányába,
- Bánffy utcában Kada Elek utca irányából a Galamb utca irányába,
- Szárny utcában a Szarvas utca irányából a Bánffy utca irányába,
- Balay utcában a Galamb utca irányából a Kada Elek utca irányába,
- Szarvas utcában a Kaszap utca irányából a Kada Elek utca irányába,
- Martinovics utcában a Cimbalmos utca irányából a Vacsi utca irányába,
- Kasza utcában a Vacsi utca irányából a Cimbalmos utca irányába,
- Széchy Mária utcában a Kasza Utca irányából a Bethlen körút irányába.
A Kada Elek utcát nem javasolják egyirányúsítani, mivel azon helyi buszok is járnak, mindkét irányban. Ugyanígy nem lennének egyirányúak a Cimbalmos és a Vacsi utcák, mert mindkettő „szabályozási és útburkolat szélessége a kétirányú közlekedésre alkalmas”. Emellett ha valamelyiket lezárnák a Bethlen körút felől, az jelentősen megnehezítené az utcába való eljutást, és úgy vélik, nem használnák sokan az egyirányúsítás révén kialakítható parkolóhelyeket, így nem ellensúlyozná a közlekedési nehézségeket.
Tóth Szilárd, a városrész ellenzéki képviselője (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) csütörtökön közzétett posztjában közölte: mivel szerdai levelére nem kapott választ, közvetlenül a polgármesterhez fordult, mivel a városvezetés egyetlen döntéssel akarja az utcákat egyirányúsítani „anélkül, hogy az Érintett Lakosságot, illetve engem, mint az érintett utcák képviselőjét tájékoztatták volna”. Tóth Szilárd kérte a forgalomszabályozó döntésekre irányuló bizottsági előterjesztés visszavonását Szemereyné Pataki Klaudiától. Hangsúlyozta, a javaslatcsomag előkészítésébe nem vonták be a lakosságot, és neki sem szóltak „egy szót sem”. „Addig tehát, amíg nem egyeztetnek a Lakossággal, ennek a döntési javaslatnak a visszavonására kértem Polgármester Asszonyt” – írta Facebook-bejegyzésében, a Vacsiköz-Kecskemét csoportban.
További forgalomszabályozási tervek:
- Kandó Kálmán utcán a Béke fasor és az 1. szám előtti „Várakozni tilos” jelzőtábla közötti útszakaszon megállási tilalom bevezetése – Király József (Szövetség) kérése.
- Búzavirág utca teljes hosszán mindkét irányban 30 km/órás sebességkorlátozás bevezetése.
- Hódi Zsuzsanna, a Mi Hazánk képviselője kérte 30 km/órás sebességkorlátozás megszüntetését a Küküllő utcán az Ipoly és a Garam vagy Maros utca közötti szakaszon – az előterjesztők ezt nem látják indokoltnak.
- Görbe utcából a Ceglédi útra történő balra kanyarodás megtiltása – ennek a javaslatnak ugyancsak kérte a visszavonását Tóth Szilárd. „Sokan ugyanis – mivel nem akarnak a Metro körforgalomig kimenni – a Mátyás király körút – Palota utca – Görbe utca – Ceglédi út útvonalon visszatérve fordulnak jobbra a Vaspálya utcára, ami talán jobb, mint veszélyesen a kormányt balra rántva ráfordulni a Vaspálya utcára a Ceglédi útról. Hogy ezt se lehessen megtenni, ahelyett hogy a Vaspálya utcai ideiglenes és életidegen kereszteződés problémáját vizsgálnák felül, újabb tiltást akarnak bevezetni, ezzel tovább konzerválva a kereszteződés problémáját és növelve a balesetveszély kockázatát” – írta az ellenzéki képviselő egy másik posztjában.