Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Áll a bál a buszsofőröknél? Magasabb bérrel csábítja a Volánbusz a helyi járatos buszvezetőket

- Advertisement -

Birtokunkba került egy levél, amelyet a Dél-alföldi Közlekedési Szakszervezet vezetője írt a kecskeméti helyi járatos sofőröknek. Ebben arról tájékoztatja őket, hogy a Volánbusz minden helyi járatos sofőrt tovább tud foglalkoztatni. Vagy valamilyen helyközi járaton a jelenlegi bérrel; vagy a budapesti agglomerációban, esetleg Győrben helyi járatos buszvezetőként. Utóbbi kettő esetben ráadásul jelentősen nagyobb bérrel a mostaninál. Valamint állnák az utazást és a szállást is.

Úgy tudjuk, hogy Kecskeméten egy buszsofőr havi 200 órával nettó 280 ezer forintot is meg tud keresni. Ezt megkapná az a jelenlegi sofőr, aki mondjuk a Volánbusznál a Szeged-Kecskemét-Budapest járatot vinné, pluszban takarítási díjat, üzemanyag hozzájárulást és 18 ezer forint egyéb juttatást is adnának. Ez mindenképpen csábítóbb lehet a mostani helyzetnél, mert a sofőrök szerint kényelmesebb a helyközi munka, ráadásul borravaló is jobban jön.

Aki viszont Budapestet vagy Győrt választja, az a jelenlegi fizetése mellé napi 10 ezer forintot kapna pluszban, így nettó 400 ezer forint körül is alakulhat a fizetése. És ehhez jön még az oda-vissza út kifizetése és a szállás biztosítása.

A dilemma tehát óriási, és információink szerint áll a bál most a sofőrök között. Többen elfogadják a Volánbusz ajánlatát, így Kecskemét új tömegközlekedési szolgáltatójának, az Inter Tan-Ker Zrt.-nek nem lesz meg automatikusan a sofőr gárdája a mostani buszvezetőkből. Tehát kérdés, hogy januárra össze tudják-e toborozni a csapatot, illetve, hogy bedobnak-e valamilyen csábító trükköt ellencsapásként.

A szakszervezet vezetője továbbá arra kérte a buszsofőröket, hogy ne kezdjenek magánakciókba a jövőjüket illletően. Vagyis ne szaladgáljanak egyenként az új szolgáltatóhoz, ha maradni akarnak, ezt bízzák inkább a szakszervezetre. És itt utal arra egy másik város példájával, hogy sikeresebbek a tárgyalások, ha a sofőrök belépnek a szakszervezetbe, és az tárgyal az érdekükben. A levelet alább olvashatja el.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Kicsi volt a nomád magyaroknak a Kárpát-medence – Rácz Lajos klímatörténész a kecskeméti könyvtárban

A honfoglaló magyarok életformájához kicsinek bizonyult a Kárpát-medence. A török háborúk kora alatt az elődeink radikálisan átalakították a természeti...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version