fbpx
2.5 C
Kecskemét
2023. január 30., hétfő

FRISS HÍREK

Utaztunk egyet, talán az utolsót a 7:48-as IC-vel

Nem túl sok lehetőség marad már a szinte ikonikussá vált 7:48-as IC-vel utazni, ezért gondoltuk, teszünk egy kört vele. Kíváncsiak voltunk, mennyire beszédtéma a menetrend változása az utazók között, mennyire tartja a menetidőt, és amolyan búcsúzás is volt részünkről. Ki tudja, talán tényleg utoljára mentünk ezzel a járattal. Tudniillik, kísérleti jelleggel (ezt egyelőre a polgármestertől tudjuk, a minisztérium még nem küldte a válaszokat) nem fog ez sem megállni Kecskeméten június végéig. Ha pedig az illetékes minisztérium úgy találja jónak, akkor utána sem.

Nem kezdődött túl jól az út, az applikáció már az indulást is 8 perces késéssel mutatta. Pedig az egyik indoka annak, hogy pl. ez az IC majd nem áll meg Kecskeméten, az, hogy gyorsabb legyen az út Szeged és Budapest között.

7:53-kor másodjára mondják be, hogy mindjárt érkezik, ekkor kb. 100 ember várta a peronon. Mellettünk az egyik utas a társához fordul:

Aki kitalálta a változást, még nem ült vonaton.

Amikor már itt állt Kecskeméten, kb. 100 utas szállt  le a vonatról, és ennyien fel is. Itt és ott is belefutunk egy-egy dühös mondatba. Ekkor az utastájékoztató már 9 perce növelte a várható késést. Végül 10 perccel később indulunk a menetrendi időnél, és két percig tartott a procedúra. Ennyit spórol Kecskeméten a vonat, ha nem áll meg.

8:14-kor Nagykőrösre érünk. Itt kb. 20 utas száll fel és 5 le. Bemondják, hogy Ceglédre már 15 perces késéssel érkezünk. Se eső, se hó, se jég. Fogalmunk sincs, hogy szedtük össze a 15 percet, erről nem is közöltek semmit.

Cegléden csatlakozik hozzánk mintegy 50 utas, 20 pedig elhagy minket. Egy percet állunk, már megyünk is tovább. Közben nézünk egy valóság alapú térképet, ezen jól látszódik, hogy egyedül a mi vonatunk késik 15 percnél többet. Ezt jelzi a narancssárga színű köröcske.

Hasonló cikkünk:  Autóápolás felsőfokon: a tisztítógyurma használata

Még egyszer tehát: az a cél, hogy gyorsabban megtehető legyen a Szeged-Budapest távolság. Kétségtelen, nyerhető néhány perc, ha kihagyja a köztes állomásokat a vonat, de talán inkább tartani kellene a menetidőt, és akkor nem lenne gond. A mai késés nem egyedi.

Hasonló cikkünk:  Miért használjon környezetbarát építőelemeket?

Ferihegyre már 17 perces késéssel gördülünk be, itt 2 ember fel és 2 le. Kőbányán 40 utazó leszáll és 3 fel. 9:12 van ekkor már, a késésünk 21 percre nőtt. Ez már így is maradt, ameddig le nem szálltunk. Visszafelé sem volt pontos a vonat, 12 percet késtünk. Összesen tehát 33 percet vett el tőlünk a MÁV.

Jól látszik, hogy ez az egy járat napi több száz embert érint. Ennyien lesznek kénytelenek elszenvedni a változásokat. Hogy nem a Nyugatiba érkeznek, hogy nem érnek el csatlakozásokat, hogy felbolydul a dinamikus menetrend. Lesz ugyan az IC-k helyett gyorsvonat, de ha ez ennyit késik, vajon az hogy tudja majd tartani a menetidőt?

Már olyat is hallottunk az utasok között, hogy azért nem áll meg biztosan pár vonat, mert nem épült meg a 10 éve dédelgetett intermodális pályaudvar, amely úgy tűnik, a korábbi ötletek alapján már nem is fog. Lesz majd valami (ha lesz) kisebb fejlesztés, egy kis felújítás, a grandiózus tervből a bejelentések szerint nem lesz semmi. Mi magunk már úgy vagyunk ezzel, hogy hisszük, ha látjuk.

Olvassa el korábbi cikkeinket is a témában!

Szövetség: Álljon vissza a régi, megszokott vasúti menetrend

IC-ügy: Elviszi a MÁV-nak a tiltakozó aláírásokat a Szövetség, és hívják a polgármestereket is

 

Hirdetés

Felkapottak

Ágasegyházánál videóra vették a fekete nagymacskát

Hajnal Viktor felvételét már többen megosztották a Facebookon. Egy lovaskocsiról vettek videóra egy fekete macskaszerű állatot, még az is...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Ágasegyházánál videóra vették a fekete nagymacskát

Hajnal Viktor felvételét már többen megosztották a Facebookon. Egy lovaskocsiról vettek videóra egy fekete macskaszerű állatot, még az is...