A Gábor Dénes utca kitűnő referencia út. Arra mindenképpen, hogy megmutassuk, hogy hogyan lett egy néhány hónapos útból mára egy szinte járhatatlan kátyúhalmaz. Eleinte azért írtunk sokat erről a beruházásról, mert sok furcsaságot találtunk körülötte, legutóbb pedig azért, mert hétről hétre egyre rosszabb az állapota. Talán nem túlzás azt írni, hogy a gyalázatos állapotú Beretvás köz (amelynek kiváltására, tehermentesítésére készült a Gábor Dénes utca) már biztonságosabb választás a Decathlon mögötti útnál.
Szeberényi: az autósok a hibásak
Most azt is megtudhattuk, miért néz ki az új Gábor Dénes utca úgy, ahogy. Miután az önkormányzat és a kivitelező Colas is titkolózik előttünk, vagyis tavaly május óta nem kaptunk válaszokat kérdéseinkre, ezért a csaknem évi 200 millió forint közpénzből működő önkormányzati sajtót szemlézzük, és innen idézzük Szeberényi Gyula Tamás alpolgármestert, aki megfejtette, miért katasztrofális az út állapota.
„A Gábor Dénes utca felújítása egy 30 km/órás sebesség határra lett elkészítve, sajnos az autózók ezt nem tartották be, ezért az utca egy szakasza nagyon rossz állapotba került. Ennek a kijavítása megtörténik ebben az évben. Egy olyan burkolatot kap ez az útszakasz, ami jobban fogja bírni a nagyobb terhelést – mondta a Kecskeméti Médiacentrumnak Szeberényi Gyula Tamás alpolgármester.”
Ezt írta tehát a hiros.hu, amelyen az alábbi fotót találtuk a legdurvábbnak a Gábor Dénes utca jelenlegi állapotáról:
A következő fotót pedig mi készítettük, és azt gondoljuk, hogy ez jobban tükrözi a valóságot.
Nézzük azonban Szeberényi alpolgármester nyilatkozatát. Ha majd most erősebb lesz a burkolat, akkor nem lehetett volna már eleve is erősebbre megcsinálni? És ha azért ment tönkre, mert 30 km/órára tervezték és gyorsabban mennek itt sokan, akkor ez vajon azt is jelenti-e, hogy sikerült megfejteni, miért van sok rossz út az országban? Hiszen sokan mennek gyorsabban az 50 km/órás utakon, a 90 km/órás utakon és a 130 km/órás utakon is.
Hiros.hu és Keol.hu: biztonságosan járható, jó minőségű
Az önkormányzati sajtó azt írta, amikor kiderült, hogy az út egyik szakasza nem kap aszfaltot, hogy
“Az útalaphoz hasonló burkolatmegerősítést kap a Homokbányáról induló Gábor Dénes utca. A Városháza tájékoztatása szerint az a cél, hogy az útszakasz teljes hosszában biztonságosan legyen járható a nagyobb járművek számára is.”
Csak bízni tudunk abban, hogy a fentebb látható burkolatmegerősítéshez nem hasonlóak a magyarországi utak alapjai. Azonban ha így lenne, akkor a gyorsabb közlekedés mellett egy újabb indokot találtunk arra, hogy például Kecskeméten miért van sok kátyú az utakon.
Az önkormányzati tízmilliókkal megtámogatott keol.hu, a médiacentrum partnere, egyenesen azt hozta ezzel kapcsolatban, hogy ez a szakasz
„jó minőségű, tömörített, zúzott köves burkolatot kapott.
Szeberényi korábban a tömegközlekedés fejlesztésének egyik nehézségét fejtette meg
Korábban Szeberényi Gyula Tamás azzal magyarázta, hogy nehéz fejleszteni a Kadafalvát érintő tömegközlekedést, mert a kadafalviak többsége autóval jár.
Itt pedig összegyűjtöttük egy helyre a Gábor Dénes utcáról szóló cikkeinket.