fbpx

FRISS HÍREK

Czira nászura a járvány alatt is nagyot „kaszált ”

- Advertisement -

Miközben a világ a koronavírus-járványra figyelt, az Orbán-féle Nemzeti Együttműködés Rendszerének nagy építőcégeinél ment tovább az élet, mint a vírus előtt. Szíjj László, Mészáros Lőrinc, Garancsi István és Paár Attila társaságai a válság kezdete óta mintegy 800 milliárd forintnyi tenderen szerepeltek sikeresen – írja cikkében a hvg.hu.

A portál erre az összegre egyrészt a 24.hu által is részletesen feltárt Magyar Turisztikai Ügynökség illetve a Külgazdasági és Külügyminisztérium támogatásai, valamint a különböző közbeszerzések nyomán jutott.

Utóbbiak tették ki a legjelentősebb tételt. Itt összesen hat építőipari céget néztek meg (Szíjj László Duna Aszfaltját, a Mészáros család főbb érdekeltségeit, a Mészáros és Mészáros Kft.-t, az R-Kordot és a Fejér B.Á.L.-t, illetve Garancsi István Market Zrt.-jét és Paár Attila WHB nevű vállalatát), amelyek már-már rekordösszegű tenderen futottak be. „Tavaly április óta mintegy 800 milliárd forint értékben hoztak el megrendeléseket egyedül vagy konzorciumban” – írja a hvg.hu.

A legtöbb pénzt a Duna Aszfalt hozta el egyedül, illetve konzorciumban, a keretmegállapodásokkal együtt mintegy 580 milliárd forintot, anélkül 310 milliárdot. Keretmegállapodás alatt a Magyar Közút Zrt. gigatenderét értik, az állami cég bizonyos időszakonként ír ki közbeszerzéseket az országos úthálózat felújításaira. Az országot több részre osztják, ezekre területeként 60-80 milliárd forintnyi forrást szánnak. A legutóbbi ilyen tenderen 2020 decemberében hirdettek nyerteseket, a keretösszeg 400 milliárd forint volt. A Duna Aszfalt négy területen lett nyertes, ami összesen 270 milliárd forint értékű munkát jelent.

Hasonló cikkünk:  Átszabott választókerületek: demográfiai kényszer vagy politikai játszma?

Vélelmezhetően a Duna Aszfalt nagy kaszálásának a része a Magyar Közút Nagykőrös környéki útfelújításai is, amiről az Önkormányzati Hírek címlapon számolt be. A cikket furcsa magyarsággal fogalmazó Horváth Tibor az útfelújításokról beszámolva azt ugyan leírja, hogy „a kivitelezést a 100%-ban magyar tulajdonú Duna Aszfalt Zrt. végzi”, ám azt már szerényen elhallgatja, hogy Szíjj László, a 4 milliárdos beruházást végző cég magyar tulajdonosa Czira Szabolcs nászura.

könyvelő

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Családi tragédia Kecskeméten: egy napig helyszíneltek a rendőrök Felsőszéktón

Mint a KecsUP kiderítette, Felsőszéktón, a Napkelet utcában, egy családi háznál történt az egész Kecskemétet megdöbbentő eset: a rendőrség...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...