Tegnap 17 órakor lakosok és civil szervezetek fejezték ki aggodalmukat az úgynevezett Domus parkoló helyére tervezett bevásárlóközponttal és parkolóházzal kapcsolatban. Környezetvédelmi, építészeti és közlekedési szempontból is megvilágították az építkezést, és minden beszéd arra mutatott, hogy egy újabb üzletközponttal és parkolóházzal nem lesz élhetőbb a város, söt. A tiltakozók szerint inkább több zöldfelület és fa kellene, nem olyan beruházások, amelyek újabb és újabb autókat vonzanak a belvárosba, még nagyobb forgalmat és dugókat generálva.
A Dobó körúti lakosok nevében Mari Gréta a következőkről beszélt:
- A buszoktól így is remegnek az épületek, nem kell még nagyobb forgalom
- Az itt lakók nyugalmat szeretnének, már amennyire ez lehetséges
- Elveszik a felszíni parkolókat, a lakók nehezen tudnak majd megállni
- Van sok üzlet már a környéken, nem kell több
- A lakások elértéktelenedhetnek
- Fákat szeretnének, nem betont
Hahn-Tapodi Zsuzsanna a Kecskeméti Városszépítő Egyesület részéről építészeti szempontokról beszélt:
- Hatszintes épület lesz, amely 12,5 méter magas lesz
- Egy mélygarázs elfogadható lenne úgy, hogy felette a mostaninál is nagyobb park lenne
- Van a környéken már több, kihasználatlan mélygarázs és parkolóház
- Akkora lesz az építmény, mint a kórházi parkolóház. Az Alföldnél egy szinttel magasabb.
- 2000 újabb autó fog a belvárosba érkezni napi szinten a beruházás következményeként
Farkas Barta Kata a Zöld Küldetés 10 millió Fa részéről környezetvédelmi szempontokat sorolt:
- Környezeti, társadalmi és gazdasági összeomlásban vagyunk, ide pedig egy óriási ökológiai lábnyommal rendelkező épület akarnak felhúzni
- Ha így folytatódik minden, 15-20 éven belül kihalnak a fák Kecskeméten
- Ebben az évben 4 mm csapadék volt, ami semmi. Őrületes baj van, és azon gondolkodnak, hogy beleverjék-e az utolsó szöget abba a koporsóba, ami az emberiség végét jelenti
- Az újabb beton még élhetetlenebbé teszi a várost, ezért ez nem járható út
- Szégyen ami történik, és egyáltalán nem ezt kellene átadnunk a gyermekeinknek
Barna Imre a Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete részéről közlekedési oldalról világította meg a tervezett beruházást:
- Lényegében közlekedési koncepció nélkül működik a város, mert ami van, az 2005-ös
- Egy 2013-as közgyűlési döntés ellenére sincs a városban zéró kibocsátási zóna
- Kecskeméten van a lakosok számához viszonyítva a lagtöbb autó az országban
- Nem volt forgalomszámlálás és semmilyen hatástanulmány
- A közelekdés így is rosszul van szervezve, nem kellenek még újabb autók a belvárosba. Az inkább a gyalogosoké és a kerékpárosoké legyen
A tiltakozó akció végén felolvasták a tiltakozó petíciót, amit eddig már csaknem ezren aláírtak, és a rendezvény végén a helyszínen is alá lehetett írni.
A KecsUP a tiltakozást élőben közvetítette a Facebookon. Itt lehet megnézni a videót.