Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Német példára „kilenceurós bérlet” jöhet Magyarországon is

- Advertisement -

A kormány megvizsgálja a németországi helyi és regionális közösségi közlekedésben alkalmazott kedvezményes, úgynevezett kilenceurós bérlet intézményét – mondta Palkovics László szerdán Berlinben – írja a 24.hu.

A technológiai és ipari tárca vezetője kiemelte: a német kormány bölcs döntéseket hozott, a magyar megoldáshoz hasonlóan korlátozta az üzemanyagok árát, és bevezette a kilenceurós bérlet intézményét, amely hatalmas siker, hatására nagyon sokan térnek át az autóhasználatról a közösségi közlekedésre.

Ezt a megoldást a magyar kormány is megvizsgálja, és hamarosan döntést is hoz az ügyben

Palkovics rámutatott, hogy Volker Wissing közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős német szövetségi miniszterrel folytatott megbeszélése volt az első szakminiszteri szintű tárgyalás az új magyar kormány hivatalba lépése óta. Mint mondta, nagyon sok közös ügy van, hiszen a járműipar és a közlekedés mindkét országban kiemelt iparág, és a magyarországi autógyártás jelentős részben éppen Németországhoz kapcsolódik.

Ismertette: tárgyaltak az ágazatot a közeljövőben meghatározó technológiákról, így az elektromos és a hidrogénalapú meghajtási technológiáról, és a szintetikus üzemanyagok témájáról is. Mindezzel kapcsolatban közös álláspont, hogy nem létezik egyetlen jó irány, hanem több megoldás közül kell választani.

Ezért a magyar és a német kormány egyetért abban, hogy a politikai döntéshozatalban a technológiai semlegesség elvét kell érvényesíteni, vagyis meg kell adni a lehetőséget minden országnak, hogy eldöntse, melyik úton indul el.

„Az biztos, hogy a környezeti terhelés és a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindegyik megoldásnál fontos szempont, de ne határozzuk meg előre, hogy melyik az egyetlen jó irány” – mondta Palkovics László.

via 24.hu

- Advertisement -
Exit mobile version