Március 16-án véget ért a téli üzem a Magyar Közútnál, ami azt jelenti, hogy a melegaszfalt keverő telepek nyitását követően a lokális javítási munkák kerülnek a fókuszba – tájékoztat a Magyar Közút.
A 125 napos téli üzem során a Közút 98 napon végzett síkosságmentesítést, 42 napon pedig hóeltakarítást az országban. Közleményükből azt is megtudhajuk, hogy 1901 óta a 2022-23-as téli időszak volt a második legenyhébb téli szezon, azonban a hajnali, reggeli fagyok miatt országosan így is:
- több mint 48 ezer tonna sót, több mint 3,6 millió liter kálcium-klorid oldatot és 117 tonna érdesítőanyagot juttattak ki a 31 ezer kilométernyi országos közúthálózatra.
Március középétől új munkák jönnek
A lokális burkolatfelújítások és a forgalomra veszélyes kátyúk megszüntetésén túl a szakemberek kaszálást, növényzetgondozást, szemétszedést és jelzőtáblák, védőkerítések, vezetőoszlopok, szalagkorlátok kihelyezését, bevonását, tisztítását, valamint jelzőlámpák karbantartását végzik.
Van mit felújítani megyénkben is. Néhány héttel ezelőtt írtunk arról, hogy Bács-Kiskun vármegyében mennyire is járunk rossz utakon. A Magyar Közút által publikált friss adatok szerint a megyében:
- 489 km út (22,8%) számít jónak,
- 896 km (41,7%) viszont rossz minősítést kapott.
- 159 km (7,4%) megfelelő, 335 km (15,6%) tűrhető, 265 km (12,4%) nem megfelelő a megye összesen 2144 km útjából.
Részletesen az alábbi írásunkban olvashatja milyen utakon közlekedünk Bács-Kiskunban
Bács-Kiskun vármegyében rossz utakon járunk, a Magyar Közút szerint 40 százaléka rossz