Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Lázár János a sajtón keresztül üzent a MÁV vezetésének

- Advertisement -

Lázár János közlekedésért is felelős miniszter az M49-es gyorsforgalmi út fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatót, ahol a Szabad Európának reagált arra, hogy a MÁV vezetése arra kéri a minisztert, szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására:

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – mondta Lázár.

A lap kérdésére elmondta a miniszter, hogy az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a műszaki egyetem jelenleg is felülvizsgálatot tart. Lázár szerint:

„Nem lehet olyan helyzet, hogy a sebességpresszió miatt veszélybe sodorjunk egyetlen utast is”.

A lap azon információját is megerősítette, hogy azonnali intézkedésre utasította a MÁV-ot: „Ha nem lépünk azonnal, akkor le kell zárni a vonalat, amely beláthatatlan következményekkel járna a személyszállításra és áruszállításra is” – fogalmazott Lázár.

A forgalmat az említett vonalon lelassították 120-ról 100 km/órára, de ha nem avatkoznak be sürgősen, akkor pár hónapon belül 40 km/órára kell levinni a sebességet. Ez azt jelentené, hogy a Budapest–Hegyeshalom közötti utazás hossza harminc-negyven perccel is megnőhet.

Lázár szerint a jelenlegi haváriahelyzetben másodlagos kérdés a pénzügyi elszámolás – reagálta ezt arra a kérdésre, hogy biztosít-e a kormány forrást a helyreállításhoz.

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást.”

Arra a felvetésre, hogy a MÁV szerint ez az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges csak pluszforrás nélkül, azt mondta, hogy egy olyan vállalkozásról beszélünk, amelynek évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint.

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot.”

- Advertisement -
Exit mobile version