fbpx
2.9 C
Kecskemét
2024. november 21., csütörtök

FRISS HÍREK

Körbeforogtunk a városban, hogy hol szeretnénk még körforgalomban közlekedni

- Advertisement -

Az elmúlt hetekben lehetőséget adtunk arra, hogy olvasóink szavazhassanak Kecskemét kereszteződéseiről, hol látnának szívesen körforgalmat, szerintük hol tudná ez a közlekedést megkönnyíteni a jelenlegi forgalmi kialakításokhoz képest.

Írtunk arról is, hogy bár ritkán alkalmazzuk, létezik egy „körforgalom-light”, az ún. mini körforgalom is, amely talán könnyebben létrehozható csomóponti megoldás, és akár ezt a létesítményt is figyelembe vehetjük, amikor gondolatban nekiállunk városunk közlekedését – legalább a kereszteződéseinkben – megreformálni.

Eredményt hirdetünk

  • A szavazáson a legtöbb voksot, 150 kattintást kapta a Könyves Kálmán körút – Kiskőrösi út manapság igencsak időt rablónak tartott találkozási pontja. Nemrégiben külön cikket is írtunk róla, és azt is megállapíthatjuk, hogy legalább egy jó évtizede, a Mercedes gyártósorainak elindulása óta késik ennek a forgalommal különösen terhelt városrésznek a komplex úthálózat-fejlesztési megoldása.
  • Ezüstérmesünk a Budai út – Március 15. utca konfliktuszóna lett 133 szavazattal. Állandó dudaszóval és idegeskedéssel kísért csomópont ez, ahol a forgalomszervezésben kifejezetten udvariatlannak tartott megoldás (zebrán átkelő gyalogosokra balra nagy ívben kanyarodó autósokat engedni) mellett is még számtalan nehezítő körülmény akad, és joggal vetődik fel, hogy miért nem lehet a Magyar Közút és Kecskemét önkormányzatának közös üzemeltetésben lévő kereszteződés már több mint két évtizede – a négyágúvá válása óta – fennálló problémájával érdemben foglalkozni.
  • Odaért még a dobogó legalsó fokára 95 szavazattal a Szolnoki út – Kandó Kálmán utca – Béke fasor jelenleg igen nehezen kezelhető csomópontja is. Értesüléseink szerint a város rövid távú útfejlesztési céljai között szerepel, hogy itt sokkal biztonságosabb, komfortosabb körülményeket alakítson ki, és elsősorban körforgalomban gondolkozik ezen a helyszínen.

Korántsem a „futottak még” kategóriába sorolandó a Március 15. utca – Nyíri út kereszteződés, amely 76 szavazatával azt mutatja, hogy a néhány évvel ezelőtti átalakítás végeredményével nagyon sokan elégedetlenek.
71 szavazattal ugyancsak sokan szeretnék körforgásban látni a Könyves Kálmán körút- Korhánközi út találkozását is, amelyik Helvéciát köti be városunk településmagjába.

Fotó: kecsup.hu

A beérkezett szavazatszámokból ítélve sokan szeretnének változást látni még a Mindszenti körút – 5. számú főút kereszteződésében (49 szavazat), illetve az utóbbi években sokat citált Ceglédi út – Mátyás király körút (40 szavazat) és az Ipoly utca – Küküllő utca – Kiskőrösi út (37 szavazat) metszéspontjaiban is.

A szavazáson túl – szemezgessünk a beérkezett reakciókból, hozzászólásokból

Sokak érdeklődését váltotta ki felvetésünk, többen külön hozzászólásban is megírták a gondolataikat. Vannak, akik szerint már így is épp elegendő körforgalom van a városunkban, jó néhányan használni sem tudják ezeket, és akadt olyan is, aki ironizálva megjegyezte, minden utcába legalább kettőt építsünk. Hogy ironizálva, vagy inkább a jelenlegi állapotokat kritikusan szemlélve, nem tudjuk, de egy olvasónk az összes kereszteződést körforgalommá alakítaná – már-már körforradalmasítana!

Hasonló cikkünk:  1300 éve történt gyilkosságot is rekonstruáltak az avarok életét kutató régészek

Egy hozzászóló szerint a kiskörúti körforgalmakat is el kellene bontani, és helyettük szintben kiemelni a gyalogos átkelőhelyeket, amivel a gyorshajtás is megelőzhető lenne. Ugyanő a Dobó körúti körforgalom és jelzőlámpa által létrehozott forgalmi helyzeten is mosolyog, de egy másik olvasónk is rávilágított, hogy az úthálózatunk közel sem ekkora autóáradatra lett megtervezve.

Körforgalom építése az Izsáki út és Sport utca találkozásánál 2023 nyarán / Fotó: Hraskó István

Megint mások az alapfelvetésünktől eltérve az útjaink állagával foglalkoznának először, a felújításokat szorgalmaznák, de olyan kommentárral is találkoztunk, amely a földutak aszfaltozását helyezné előtérbe.

Körbeértünk

Mi magunk sem vagyunk szakemberek természetesen, így nem tudjuk eldönteni, hogy mennyire jó felvetés az 54-es számú főút és Széles köz kereszteződésébe körforgalmat javasolni, illetve akár a Petőfi Sándor utca – Nagykörút, akár az Izsáki út – Vízmű utca csomópont esetében működő elképzelés lenne-e a körforgalmi kialakítás – hozzátéve, hogy ez utóbbiak sorsa a négysávosítás beruházásával együtt többé-kevésbé el is dőlt.

Egy-egy körforgalom tervezése során többek között vizsgálni kell a jelenlegi és a várható forgalmi viszonyokat, a különféle közlekedési módok (egyéni autóhasználat, közösségi közlekedés, kerékpár, gyalogos) arányát, a teherforgalom mértékét, a közútforgalmi hálózat rendszerét, a rendelkezésre álló terület nagyságát és annak beépítettségét is.

De ezeken felül is még számtalan körülményre kell tekintettel lenni, illetve az érvényes Útügyi Műszaki Előírások által meghatározott követelményeknek megfelelni. Egy-egy kereszteződésnél a legfontosabb célkitűzés a minél nagyobb áteresztőképesség biztosítása, amit például alapvetően befolyásol a csatlakozó ágak forgalmi terheltségének egymáshoz viszonyított aránya is.

Izgalmas feladvány ez a város közlekedésszervezői számára, akik ha olvassák a KecsUP aktív látogatóival együtt folytatott ötletbörzénket, talán még innen is merítenek ihletet a közeljövő Kecskemétjének megrajzolásához. Már csak azért is érdemes a körforgalmak lehetőségeiben egy kicsit elszédülni, mert számokkal alátámasztottan is a kereszteződések kialakításának legbiztonságosabb módja, márpedig abban tényleg ott van a társadalmi egyetértés, hogy mindenki szeretne hazaérni épen, egészségesen, vezessen bár autót, üljön buszra, nyergeljen bringára, vagy rója az utakat gyalogszerrel.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...