9.7 C
Kecskemét
2025. április 19., szombat

FRISS HÍREK

Lázár kiszervezte a MÁV-csoport beszerzéseit a gimnáziumi barátja által vezetett céghez

- Advertisement -

Lázár János építési és közlekedési miniszter kezdeményezésére tavaly év végén átalakították a tárca portfoliójához tartozó állami vállalatok működési rendjét: egyetlen hónap alatt csoportosították át a MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-hez (MÁV SZK) a beszerzéseket és készletgazdálkodást – írja a 24.hu.

Elvették a MÁV Zrt., a MÁV Start, a Volánbusz és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. önálló döntési jogköreit, így gyakorlatilag minden vásárlás és eszközbeszerzés ügyében a MÁV SZK-nál kell leadniuk a rendelést.

Bada János ügyvéd Lázár régi bizalmi embere, évfolyamtársak voltak a hódmezővásárhelyi Bethlen Gimnáziumban. Badát tavaly nevezte ki a MÁV SZK vezérigazgatójának Lázár úgy, hogy nem rendelkezett előtte nagyvállalati vezetői tapasztalattal.

Bada korábban a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács szakértői testületében dolgozott, 2018-ban pedig a szintén a Lázárhoz köthető Batidai Vadászkastélyt működtető Grosswiese Zrt.-ben kapott vezetői állást. Igazgatósági tagságát a MÁV-os megbízatása mellett is fenntartotta.

Bada János a tulajdonosa annak a Promenád24 nevű portálnak is, amely februárban élesen támadta Navracsics Tibort, miután a közigazgatási és területfejlesztési miniszter többször is találkozott a volt ellenzéki miniszterelnök-jelölttel, Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármesterrel, aki közismerten Lázár fő politikai ellenfele a városban.

Hasonló cikkünk:  Matolcsy rokonai és exkollégái is ülnek a vizsgálat alá vett Neumann János Egyetemért Alapítvány vezetésében

A beszerzés központosításával kapcsolatban a 24.hu megkereste Lázár tárcáját, akik átpasszolták azt a MÁV sajtóosztályának, ahonnan ez a válasz érkezett: „a költséghatékonyság mellett a cégcsoport beszerzéseinek átláthatóbbá és gyorsabbá tétele, valamint a piaci verseny erősítése, kiszélesítése, transzparensebbé tétele is vezérelte.”

Hozzátették, hogy az átszervezés egy nagy integrációs folyamat része, ami egy éve indult a MÁV-Volán-csoportnál: a működést a piaci nagyvállalatok mintájára kívánják költséghatékonyabbá tenni.

A lap forrásai szerint az első hetekben kaotikus állapotok alakultak ki, valamint az ország legnagyobb létszámú vállalatait összefogó csoport több vezetője is igyekezett fúrni az intézkedést.

Egy szakértő szerint az átszervezéstől nem lesz gyorsabb az ügyintézés, és nem csökkennek majd a vállalatcsoport kiadásai. Szerinte a közlekedési területet továbbra is egy régi gárda uralja, ezért egy ilyen kísérleti jellegű változtatás nem eredményez alapvető javulást a rendszer egészének működésében. Sőt, szerinte a beszerzési út meghosszabbítása is megakasztja a cégek tevékenységét.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

„Már nincs miért hallgatni: bajban van a kecskeméti futsal” – az is lehet, hogy elköltözik a klub?

"Gazdasági, likviditási nehézségekbe ütköztünk. (...) Az ígért szponzori pénzek és városi támogatások nem érkeztek be. Nem készültem egy olyan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...