Egy olvasónk elmondása szerint Bács-Kiskun vármegyében, a Dunatetétlen és Harta közötti bekötőúton véleményes módszerrel és eszközzel vágtak ki aszfaltra belógó ágakat, így a jelenlegi, hátrahagyott állapot életveszélyes, természetkárosító és ronda is. Az esettel kapcsolatban megkerestük a Magyar Közút kommunikációs osztályát is, akik elmondták, hogy kifejezetten erre a célra fejlesztett cserjeirtót használtak, a leírt állapot pedig csak ideiglenes.
Olvasónk szerint – aki munkájából adódóan gyakran jár a környéken – a munkások egy olyan géppel mentek végig az útpadkán, amely leginkább egy fűkaszára hasonlít, és egyáltalán nem erre való.
„Emiatt comb méretű belógó ágak vannak kihegyezve, megnyúzva, ugyanúgy belógva az útpadkára. Ez borzasztóan ronda, természetkárosító és ÉLETVESZÉLYES!” – összegezte tapasztalatait.
Kiemelte: ha valaki kisodródik a padkára, akár a legrosszabb is megtörténhet; a szárazság és a meleg miatt amúgy is megviselt növényzet megnyúzása pedig szinte biztos pusztulást jelent ezeknek a cserjéknek és fáknak.
Az olvasónk által küldött videóban látható a kaszálás utáni ideiglenes állapot. A 8. másodpercben (a bal oldalon) pedig egy autóroncsra is felfigyelhetünk, amely becslése szerint legalább egy éve áll ott.
Az esettel kapcsolatban megkerestük a Magyar Közút kommunikációs osztályát is.
„A solti mérnökségünk területén az idei évben a kétműszakos kaszálás, illetve a melegaszfaltos kátyúzás kötötte le a kapacitásunk meghatározó részét. Természetesen más üzemeltetési munkákat is folyamatosan végeztünk, így az űrszelvénybe belógó ágak visszavágása is az egyik ilyen feladatunk volt. A kérdéses szakaszon gépi, kifejezetten erre a célra fejlesztett cserjeirtó géppel kezdtük első körben a munkákat. Az ilyen adapterrel történő munkavégzés előnye a gyors és hatékony munkavégzés beavatkozás, melynek során a gép a gallyak egy részét ledarálja (mulcsolja), másik részét pedig levágja” – válaszolták.
Hozzátették: „Az ilyen munkák után ugyanakkor minden esetben végzünk kézi erővel utómunkálatokat, melyek az elmúlt napokban is zajlottak. Az így megigazított és visszavágott ágakat és gallyakat aprítékoló géppel dolgozzuk fel. Tehát a közlekedők az elmúlt időszakban egy munkaközi és nem végleges állapotot láthattak. Természetesen mérnökségi szakembereink mindent megtesznek annak érdekében, hogy ne csak hatékonyan végezzék munkájukat, hanem az útesztétikai igényeket és a közlekedésbiztonsági szempontokat is maximálisan figyelembe vegyék a növényzetgondozási beavatkozások során.”