Az M44-es gyorsforgalmi út mindössze hat éve készült el, ám az Átlátszó adatbázis-adatigényléséből kiderült, hogy ez idő alatt több mint 5000 esetben végeztek javításokat. A 280 milliárd forintos beruházás jelentős részét a Szijjártó Pétert jachtoztató tiszakécskei Szíjj László érdekeltségei építették – közben a minisztérium szerint „normális” ennyi hiba. Lapszemle.
„Bár sokáig csak álomnak tűnt, 2025 tavaszára teljesen elkészült az M44-es teljes, Békéscsaba és Kecskemét közötti szakasza. Az évekig, sőt, inkább évtizedekig parkolópályán, holtpontról holtpontra került beruházás terve, majd gyakorlati megvalósítása 2014-ben kapott lendület, és attól az időponttól gyakorlatilag bő egy évtizedre volt szükség ahhoz, hogy elkészüljön a több mint 120 kilométeres M44-es” – írta a beol.hu idén áprilisban.
A beruházás nettó költsége meghaladta a 280 milliárd forintot, és szinte kizárólag Szíjj Lászlóhoz köthető cégek (Duna Aszfalt, Hódút, Közgép stb.) végezték – közbeszerzés keretében .
Több mint 5000 beavatkozás – miért?
Az Átlátszó által kikért adatok alapján az elmúlt hat év során legalább 5000 javítást vagy karbantartást végeztek az úton. Ennek hátterében részben az útminőség, részben a kivitelezési hibák állhatnak. Az esetszámot nehéz összehasonlítani, hiszen nincs adat hasonló hosszúságú, másutt épült, új autóutakról – így nem egyértelmű, hogy ez a szint normálisnak számít-e.
A minisztérium álláspontja
Lázár János minisztériuma az Átlátszó megkeresésére egyszerűen kijelentette: „normális ennyi hiba”. Ezt a típust „akaratlan építési rendellenességnek” minősítették, amelyet időről időre ki kell javítani.
A teljes cikk az atlatszo.hu oldalon olvasható el.