fbpx
-3.1 C
Kecskemét
2025. február 5., szerda

FRISS HÍREK

Átadás közeli állapotban a homokbányai P+R parkoló, de vajon kihasznált lesz-e?

- Advertisement -

Már jócskán a befejezés határát súrolja a város által beígért első kecskeméti P+R parkoló kivitelezése a homokbányán. Elképzelések szerint, az itt parkoló autósok nem csak biztonságban tudhatják autóikat, hanem ráadásul ingyen is használhatják a város tömegközlekedését. A központba vezető úthálózat fejlesztése azonban évek óta zajlik, és végeláthatatlan munkálatok vannak még hátra, nem beszélve arról, hogy az Izsáki út szélesítés kapcsán nem alakítottak ki buszsávot sem.

A város a „modern city” jövőkép koncepciója alapján szükségét érezte egy P+R parkoló kivitelezésének, amelynek első ütemét a beharangozott „új” homokbányai városrész kialakításának arculatába tervezték. A sikeres tesztelést követően, akár több hasonló beruházás is lehet. A kivitelezési munkák néhány hete megkezdődtek és közel a munkálatok vége.

A városvezetés a KEKO- val karöltve kitűzött egy célt: csökkenteni a belváros forgalmát.

Elképzeléseik szerint, az itt parkoló autósok nem csak biztonságban tudhatják autóikat, hanem ráadásul ingyen is használhatják a város tömegközlekedését. A munka oroszlán részéből jócskán kivette részét a Kecskeméti Városrendészet. Mind a parkoló üzemeltetése, mind a kivitelezés megrendelése ezen szervezeten keresztül valósul meg. A 100-120 férőhelyes parkoló a tervek szerint április végére elkészül. A férőhelyek száma nagy valószínűséggel azért nem meghatározható, mert szilárd burkolatot nem kap a felület, így az autósok „véletlenszerű” parkolása alapján méretezhető.

Hasonló cikkünk:  Magyarország sokkal jobban látszik közvetlen közelről – médiaszemle a vidéki független sajtóból
Fotó: Varga László

A terület felülete 0-20 méretű murva burkolattal kerül átadásra. Az ilyen jellegű felületekre azonban jellemző, hogy gyorsan elvesztik a kialakított vízszintes síkot és hatalmas kátyúk alakulhatnak ki.  Az ilyen jellegű burkolatok egy kiadós eső után hullámvasúttá válnak, ráadásul a buszmegállóhoz felvezető „járda” is ebből készült.

Fotó: Varga László

Az elképzelés sikerességét több tényező is befolyásolhatja. A környék tömegközlekedése az „1”-es számú buszjáratra épül, amellyel elérhető a városközpont és a vasútállomás is akár. A járat sűrűsége talán megfelelő, de ezen felül semmi egyéb nagyvárosra jellemző tömegközlekedés nincs a városban. A központba vezető úthálózat fejlesztése évek óta zajlik, és végeláthatatlan munkálatok vannak még hátra, nem beszélve arról, hogy szélesítés kapcsán buszsáv nem került kialakításra, így a járatok nem érnek be gyorsabban a városba. Kérdés, hogy vajon mi kecsegteti majd az embereket a parkoló használatára? Ha van erről véleménye írja meg nekünk!

 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Több kecskeméti óvodában is lezárták az udvari játszóeszközöket a gyerekek előtt

Olvasói megkeresésből értesültünk arról, hogy egy kecskeméti óvoda udvarában található összes játékot piros-fehér szalaggal tekertek körbe, használatukat pedig megtiltották...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...