A Totalcar híre szerint „a luxus felé menekülne a Mercedes„. A hír szerint a Mercedes új stratégiáját vázolta a következő évekre, amelynek a lényege az egy-egy autón behozható nyereség növelése, akár a példányszám rovására és ez tulajdonképpen egy hátraarc az elmúlt évek trendjéhez képest, amikor a kisebb, kompakt modellek bevezetésével tudta megelőzni a konkurenciát a Mercedes. Ám úgy tűnik, most épp erre van szükség: kevesebb autóra, amelyeken mégis többet lehet keresni.
A Diétás Magyar Múzsa facebook oldal elemzésében rámutat, hogy ez erősen érinti a kecskeméti gyárat is, mivel itt egyelőre pont ak kompakt autók szerelésére alkalmas gyártósort telepített a Daimler:
„Nade mi közünk nekünk a Mercedes-Benz üzletpolitikájához? Csak annyi, hogy a magyarországi gyárat pont a most lejjebb építeni tervezett olcsóbb line-hoz építették. Ha ugyanis olcsóbb autót árul valaki, akkor logikusan egy-egy autón kevesebb haszna van, vagyis a költségeket kordában kell tartani.”
Az elemzés nem tér ki arra, hogy a Mercedes tervezi beindítani egy elektromos hajtású autók gyártására alkalmas újabb üzemét is Kecskeméten és azt sem tudjuk még, hogy ebben a tervezett új üzemben milyen startégia mentén kívánnak autót gyártani. A rövid elemzés végén a szerző megállapítja, hogy a kecskeméti gyár napi működését nem érinti a döntés, de a jövőbeli terveket keresztülhúzhatja:
„Persze a kecskeméti gyár nem fog bezárni, ahhoz túl sokat fektettek bele. Nem fog a Mercedes kimenekülni. Csak épp bővíteni se fog, ilyenkor jön a partnervadászat, a bérgyártások, a közös modellek, amelyekkel próbálják nullára kihozni a befektetést, addigis, amíg ki nem találják, hogy mi legyen. De látványos bővítés, szalagvágós gyáravatás most egy darabig nem lesz.”