Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

A tervek szerint október 23-án adnák át a Szeged-Röszke közötti vasúti pályát

- Advertisement -

2015-ben beszüntették (akkor a menekültválság miatt), idén október 23-án újra indítják az utasközlekedést a Szeged és Szabadka közötti vasútvonalon. Ezért újra dolgoznak a pálya felújításán, a Röszkéig tartó 14 kilométeres magyar pályaszakasz az eddigi legdrágább hazai vasúti beruházás: 45 milliárd forintból, tisztán magyar állami pénzből újítja fel Mészáros Lőrinc cége.

A pályán még hiányoznak a vasúti biztosítóberendezések, nem készültek el az állomások, ahogy a vonal villamosítása sem. Szijjártó Péter augusztus 20-án azt ígérte, hogy október 23-ától járhatnak újra a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között. „Az ehhez szükséges nagy beruházások még előttünk állnak” – fogalmazott Facebook-bejegyzésében a külgazdasági és külügyminiszter.
Június végén azonban a V-Híd Zrt. felfüggesztette a munkálatokat, egyes hírek szerint pénzügyi vita miatt a kivitelező és a megrendelő között, ugyanakkor műszaki problémákra hivatkoztak. Azóta újra dolgoznak, látványosan haladtak a Szeged és Röszke közötti vasút újjáépítésében, amely kilométerenként több mint 3 milliárd forintba kerül. A Szeged-Szentmihályon élők kéréseinek megvalósításából azonban még semmi sem látszik. Nem utal semmi arra, hogy októberig megépülnének a zajvédő falak, illetve a fény- és félkaros sorompók.

„A nappali órákban – vonatmentes időszakban – végzik a hátralévő kivitelezési munkákat” – erősítette meg újságírói kérdésre a MÁV, hogy augusztus elején újraindult a munkavégzés a Szeged–Röszke-vasútvonalon. Hozzátették:

„Minden érintett bevonásával gőzerővel zajlik az előkészítése annak, hogy a nemzeti ünnepen újraindulhasson a vasúti személyforgalom Szeged és Szabadka között.”

A jelenleg szintén felújítás alatt álló Budapest–Kelebia-vasútvonal 2025 végi átadásáig a MÁV Zrt. tervei szerint naponta 26 nemzetközi személy- és 8 tehervonat halad majd át a Szeged és Röszke közötti pályán.

A szegedieknek bosszúságot okozhat majd a napi 26 nemzetközi személyvonat, hiszen a vasútvonal két fontos átjárót is érint. Az egyik kereszteződés az 5-ös főút városból kivezető szakaszán van, a másik pár száz méterrel arrébb. Minden bizonnyal durva dugók várhatóak.

Az Indóház Online közlekedési szakportál szerint műszaki probléma is jelentkezhet, ha október végén valóban megindítják a személyforgalmat Szeged és Szabadka között. A biztosítóberendezések hiánya miatt maximum hatvan kilométer/órával közlekedhetnek a vonatok, és csak állomásnyi távolságú követéssel járhatnak majd a szerelvények.

Az is lassíthatja a vonatközlekedést, hogy a szerb határon lévő drótkerítés nagykapuját kézzel nyitják-csukják a rendőrök. A vonal újjáépítésének egyik hivatalos indoka az volt, hogy a sűrű várakozásokkal terhelt röszkei közúti határátkelésnél sokkal gyorsabb lesz majd a vasút. Hogy valóban gyorsabb lesz-e a vonat, az várhatóan két hónap múlva kiderül.

via Telex

- Advertisement -
Exit mobile version