A vacsiközi lakossági fórum egyik vendége Hári Ernő, a helyi tömegközlekedést január elsejétől szervező önkormányzati cég vezetője volt. Új járatokat kapott ugyanis a városrész, de általánosságban is beszélt a buszos közlekedésről.
Mint elmondta, vannak még kezdeti nehézségek, de igyekeznek mindent megoldani és úgy alakítani, hogy a napi szinten utazó kb. 30 ezer kecskeméti elégedett legyen. Elismerte, hogy nem mindig pontosak a buszok, de szerinte ez abból is adódik, hogy a rendszerben alapból benne van egy 3-4-5 perces késés. Azt sem tagadta, hogy van járat, ahol még 10 perc feletti késések vannak. Ezeket orvosolni szeretnék.
A vasúti menetrend megváltoztatása is bekavart
Hári Ernő elmondta azt is, hogy olyan apróságoknak tűnő dolgokon is múlhat egy járat pontossága, hogy kifogja-e például a Ceglédi úton a sorompót vagy nem. Mivel a vasúti menetrendet december közepétől megváltoztatták, ezért a korábban megtervezett buszos menetrendet, amely igyekezett elkerülni a sorompót, újra kellett gondolni. Mivel most a járat pont beragadt általában a sorompó mögötti sorba, ezért pontatlanul tudott csak közlekedni. Most trükközni kellett, hogy ezt kiküszöböljék, de úgy tűnik, sikerült.
Tájékoztatta arról is a lakosságot, hogy a csuklós Mercedes buszok egy részét tudta csak átvenni a korábbi szolgáltatótól, mert azok nem voltak olyan állapotban, hogy utazni lehessen velük. Ezért a 25 busznak csak a felét lehetett bevetni kezdetben, most azonban már csak 4 busz hiányzik ezekből. A csuklós buszok hiányát a lakosok is megérezték, hiszen a fórumon is felvetették, hogy némelyik járaton nagy a zsúfoltság. A számokat figyeli a Keko, és ahol szükséges, nagyobb buszokat állíttat hadrendbe az Inter Tan-Ker Zrt.-vel.
Arról is beszélt az ügyvezető, hogy hamarosan megoldott lesz a buszok nyomkövetése, így utazástervező szoftver is segítheti a Kecskeméten közlekedőket.