fbpx

FRISS HÍREK

Szíjj László nagyon beleáll az útépítésbe, az autópálya-koncesszió lehet a cél

- Advertisement -

Két új céget is alapított a napokban a NER oszlopos tagja, Szíjj László. Mindkettő az út- és autópályaépítési bizniszben fog tevékenykedni. Ez lehet az újabb lépés afelé, hogy elnyerje a 35 éves autópálya-koncessziót.

Annyira vonzó üzleti lehetőség ma az útépítés- és üzemeltetés Magyarországon, hogy nem elég egyetlen saját cég sem, mindjárt két újabb is kell hozzá. Erre juthatott Szíjj László milliárdos, a kormány közeli barátja, mert augusztus 16-dikai keltezéssel bejegyeztette a Duna Aszfalt Építési Zrt.-t, továbbá életet adott a Duna Aszfalt Vállalkozási Zrt.-nek is – derül ki a cégközlönyből – írja az mfor.hu.

Mindkét új társaságot öt-ötmillió forintos tőkével jegyzik, a fő tevékenységük az út-és autópályaépítés. A 4. leggazdagabbnak számító hazai milliárdos azonban biztosra akart menni és további, több mint 70 tevékenységet is megjelölt. Ezek zöme kapcsolódik az építőiparhoz, amelyben otthon van, de a kiskereskedelem, a gépkölcsönzés, a hulladékkereskedelem, az építmények üzemeltetése és még a szállítás és munkaerő-kölcsönzés terén is szeretne aktivizálódni.

A két új társaságot egyedüli tulajdonosként birtokolja a közbeszerzésekben rendkívül sikeres vállalkozó, ő maga az egyszemélyes igazgatóság is. Feltétlen bizalma lehet Tóth László iránt, aki vezérigazgatóként dolgozik a cégeknél, ő irányította a tavaly nevet és társasági formát váltott Duna Aszfalt Kft.-t is.

Szíjj László éppen egy évvel ezelőtt jutott arra az elhatározásra, hogy az addigi Duna Aszfalt Kft.-t zrt.-vé alakítja. A cégközlöny szerint a társaságot már Duna Aszfalt Út-és Mélyépítő Zrt. (DA) néven találjuk meg 2020 októberétől, a jegyzett tőkéje 103 millió forint. Mindegyik átalakulást a Szíjj és Társai Ügyvédi Iroda ellenjegyezte.

A hazai infrastrukturális beruházások egyik kikerülhetetlen alakja a Szíjj által vezetett Duna Group. Legalábbis az elmúlt évtizedben. Jelenleg is több állami építkezésen dolgoznak a hozzá tartozó cégek. A fővárosban egyebek mellett az új déli vasúti híd fővállalkozója, ezen kívül a Kalocsa és Paks közötti híd és a kapcsolódó utak építője. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy kulcsszerephez juttatták a BMW leendő debreceni gyára körüli közúti infrastruktúra megteremtésében is. Az ő cége vásárolta fel a legnagyobb hajdúsági betongyárat, hogy így szűkítse a közbeszerzési versenyzők körét.

Hasonló cikkünk:  Utánpótlás férfi kéziválogatott találkozót rendeztek Lakiteleken

Néhány napja arról adtak hírt, hogy Zalaegerszeghez közel, a ZalaZone tesztpályát 500 millió forintért építheti tovább a Duna Aszfalt. Korábban pedig arra derült fény, hogy Szíjj László cégéhez került Tiborcz Istvántól egy félbehagyott visegrádi szálloda, a munkákat a Duna Aszfalt tulajdonosa fejezi be.

A Duna Aszfalt szóvivője sokatmondó nyilatkozatot adott az után, hogy június elején kiderült: a kormány 35 évre koncesszióba adna csaknem 2000 kilométernyi autópálya-szakaszt. A magyarepitok.hu-val azt közölte: „A szakértőink számára jelenleg az az eldöntendő kérdés, hogy a koncesszióval járó rendkívüli kockázatokra felkészülve, a jövőben is a hazai lakosság biztos „útszolgáltatói” tudunk-e maradni”.

Ha a cég részt akart venni, akkor az előzetes dokumentációt július 6-ig kellett beadnia. Arról még nincs hír, hogy ez megtörtént-e. Vagyis nem zárható ki, hogy beszállt a koncesszióért folytatott versenybe. Tapasztalatot egyébként éppen most gyűjt egy afrikai koncesszió végrehajtásán. Közbeszerzési szakértők szerint a valójában közbeszerzésnek tekinthető koncessziós pályázatra jelentkezőkről várhatóan szeptember végén vagy október elején lehet részleteket megtudni, eddig a Dömper Kft. erősítette meg közvetve, hogy indult.

g7.hu szerint, ha az üzemeltetést és a későbbi építéseket és bővítéseket is beszámítjuk, akkor mintegy 3000 milliárd forintnyi szerződéses értékről lehet szó. Ez mintegy tízszerese a Duna Aszfalt tavalyi konszolidált nettó bevételének.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...