Belák Henriett absztrakt festményei K-POP formációk számainak hangulatát ábrázolják az ATEEZ-től a BTS-ig. A Kecskeméti Katona József Könyvtár előadótermében rendezett A Szenvedély Dinamikája kiállítás május 13-ig látogatható.
A K-POP olyan globális jelenséggé nőtte ki magát, ami túlmutat a bandák rádióbarát dalain és akrobatikus tánclépésein. A tömegkultúra minden területén visszaköszönhet, akár egy Mcdonald’s-ba, akár egy játékboltba térünk be – vagy a városi könyvtárba.
Ennek egyik oka, hogy a K-POP csapatok mögött erős marketing kampányok állnak, a nemzetközi mainstreamben betöltött szerepük pedig laza, de kulturális határokat átívelő közösséget teremt. A rajongói csoportok dinamikájáról és a tömegtermékekbe olvasott hamis vagy valódi értékről (pl. elemzéseket inspiráló Ursula Le Guin referencia egy BTS videoklipben) folyhatnak viták, de kétségtelen, hogy a műfaj legnagyobb nevei – az őket támogató rendszer segítségével – mindig tökéletes képet adnak az uralkodó trendekről.
‘Egyszer meghallottam egy zenét, ami beragadt a fülembe. Ezzel a zenével indult a K-POP világom, ez volt az első BTS inspirálta festményem, a ‘Dynamite’…’
Mutatkozik be Belák Henriett, akit a popszámok mélyen megérintettek. A zenei klipek hatására fest absztrakt képeket. Egy riportban elmondja, nem tartja magát művésznek. A festés személyes művészetterápiájának és önismereti kísérleteinek eszközévé vált. Élénk színekkel és szenvedélyes gesztusokkal fejezi ki azt, amit rajongása tárgya nyújt a számára.
Ez a második kiállítása, ahol a BTS mellett az ATEEZ, SEVENTEEN, BIGBANG, és a The Rose dalai inspirálta festményeket láthatunk. Ezek az absztrakt képek alapvetően az alkotó örömét szolgálják, ezért a közös térbe emelve már bizonyos mértékű szerepvállalásra is gondolhatunk.
Egy festmény elé állva, ha elindítjuk a kezdeti inspirációt jelentő dalt, még rajongóként is rá kell jönnünk, mennyire szubjektív az absztrakt képalkotás. Felmerül a kérdés, hogyan hallgatja és dolgozza fel ugyanazt a tömegcikket több generáció. Belák Henriett absztrakt képi lenyomatok arról, hogyan hathat ránk a mainstream különböző életszakaszokban.
Munkái az Instagram oldalán és weboldalán is elérhetőek.
Amíg a közösségi terekben kiállított alkotások szerepéről gondolkodunk, a K-POP eddigi térhódításáról Frank Olivér írása nyújt átfogó képet.