fbpx

FRISS HÍREK

Mennyit költöttek hirdetésre a kecskeméti jelöltek és a helyi média?

- Advertisement -

Mindig érdekes kérdés megnézni a nyilvános hirdetési könyvtárakat, hogy ki mennyit költött közéleti/politikai hirdetésekre kampányban és kampányidőszakon kívül. Azt pontosan látjuk, hogy országosan, sőt nemzetközi szinten a Fidesz költi a legtöbbet online hirdetésekre. Most annak nézünk utána, hogy mi történt helyben, mennyit hirdettek a politikai és sajtószereplők Kecskeméten és környékén.

Jelöltek és politikusok

Két időtávban vizsgáltuk meg a költéseket, és nem meglepő módon mindkettőt Szemereyné Pataki Klaudia polgármester és egyben polgármesterjelölt nyerte meg. Első körben 30 napos időtávot néztünk meg, ez nagyjából lefedi a kampány időszakját. Második körben 90 napra tekintünk vissza, mert azt is láttuk, hogy egyes jelöltek már korábban beindították a saját marketingjüket, így ez megjelenhet a költésekben is.

A Facebookon 30 nap alatt Szemereyné 1,7 millió forintért hirdetett. Utána következik Nemcsik Mátyás 471.800 forint költéssel, majd Tóth Attila 258.100 forinttal. A negyedik helyen Király József szerepel, aki polgármester jelöltként és egyéni választókerületi jelöltként is hirdette magát, összesen 142.100 forintból. A további lista a 30 napos időszakot nézve:

Salacz László (Fidesz, nem jelölt) 52.700 Ft
Szeberényi Gyula Tamás (Fidesz, nem jelölt) 37.500 Ft
Hahn-Tapodi Zsuzsanna (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) 20.200 Ft
Kopping Rita (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) 16.900 Ft
Dr. Siposné Bodrozsán Alexandra (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) 6.800 Ft
A többi jelöltről nem találtunk adatot.

Kecskeméti politikusok hirdetési költségei az utóbbi 30 napban / Forrás: facebook
Kecskeméti politikusok hirdetési költségei az utóbbi 30 napban / Forrás: facebook

A 90 napos időszakot átnézve a sorrend nem változik, csak az összegek növekednek, kinél jelentősen, kinél éppen csak. És megjelenik a listán Laczkó-Zsámboki Angéla is 104 forint költéssel.

Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz) 4.000.000 Ft
Nemcsik Mátyás (Fidesz) 779.300 Ft
Tóth Attila (Fidesz) 321.000 Ft
Király József (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) 180.000 Ft
Salacz László (Fidesz, nem jelölt) 118.600 Ft
Szeberényi Gyula Tamás (Fidesz, nem jelölt) 86.200 Ft
Hahn-Tapodi Zsuzsanna (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) 30.900 Ft
Kopping Rita (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) 24.600 Ft
Siposné Bodrozsán Alexandra (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) 19.800 Ft
Laczkó-Zsámboki Angéla (Fidesz) 104 Ft

Hasonló cikkünk:  A zebráknál nemcsak a közvilágítást, hanem az útfestést és a táblákat is meg kell újítani

Sajtószereplők hirdetései a kampányidőszakban és előtte

Átnéztük a helyi sajtószereplők hirdetéseit is, hiszen a korábbi kampányokban is láttuk, hogy a Fidesz közeli szervezetek ilyenkor nagyobb kedvvel hirdetnek politikai tartalmakat, mintha maguk is a kampány részesei lennének.

A 30 napos időszakot áttekintve a BAON nyerte a „versenyt”, összesen 3 millió forintot elköltve. A Mediaworks megyei hírportálját követi az önkormányzati tulajdonú hiros.hu, amelyik 553.000 forint összegből hirdetett. A magát függetlennek mondó Bácshír 30 nap alatt 90.900 forintott költött, míg mi a KecsUP-nál 47.800 forintot.

A 90 napos adatokban a KecsUP eggyel előrébb került összesen 153.300 forinttal, beelőzve a Bácshírt, akiknél nem változik a 90.900 forintos összeg. Ennél látványosabb a hiros.hu és a Baon költésének növekedése. Előbbi 2.2 millió forintra ugrott, míg utóbbinál 4,8 millió lett a számla vége.

Sajtószereplők hirdetési költségei az utóbbi 90 napban / Forrás: facebook
Sajtószereplők hirdetési költségei az utóbbi 90 napban / Forrás: facebook

Nézzük a konkrét hirdetéseket, hogy ki mire költötte a pénzt

Politikusoknál és jelölteknél nyilvánvaló, hogy kampányban és kampány előtt is magukat hirdetik. Érdekesebb, hogy a sajtó szereplői milyen hirdetéseket mutatnak az olvasóknak.

A Baon hirdetéseiben többségében vannak a kormányhoz kapcsolódó hírek és emberek (Zsigó Róbert fideszes országgyűlési képviselő, Szemereyné Pataki Klaudia fideszes polgármester, Dömötör Csaba fideszes államtitkár, Tóth Attila fideszes önkormányzati képviselőjelölt, Hölvényi György KDNP alelnök), emellett egy kiadó helyiség hirdetését látjuk, valamint a választási mellékletüket hirdették:

A BAON hirdetései az utóbbi 90 napból: barátságos fideszesek, háborúpárti ellenzék és nato és egy üzelti hirdetés / KecsUP montázs
A BAON hirdetései az utóbbi 90 napból: barátságos fideszesek, háborúpárti ellenzék és nato és egy üzelti hirdetés / KecsUP montázs

A hiros.hu sem okoz meglepetést, annyi a különbség, hogy az általuk hirdetett anyagokban már megjelennek a Fidesz helyi negatív kampányának kulcsszavai is az országos kampányüzenetek mellett: így olvashatunk „a kasszakulcsra áhítozó baloldal”-ról, „a város vagyonának elherdálásáról”. Pozitív üzenete csak az önkormányzat tevékenységének van, beharangozzák a CityRocks fesztivált, „költségmentes lesz 50 szűrés”, „sportnapon vett részt Szemereyné Pataki Klaudia”.

A hiros.hu hirdetéseinek egy része az önkormányza tevékenységét emeli ki, a másik pedig megismétli a Fidesz negatív kampányának kulcsszavait. / KecsUP montázs
A hiros.hu hirdetéseinek egy része az önkormányzat tevékenységét emeli ki, a másik pedig megismétli a Fidesz negatív kampányának kulcsszavait / KecsUP montázs

Ne menjünk el szó nélkül a KecsUP hirdetései mellet sem. Mi jellemzően a kampány során a városrészi jelölteket bemutató videós anyagainkat hirdettük, valamint az utolsó napra elkészült és Lakiteleken erősnek gondolt anyagunkat céloztuk a helyiekre.

A KecsUP.hu hirdetései választási körzeteket bemutató riportok, KecsUP est rendezvények és egy friss lakiteleki anyagunk / KecsUP montázs
A KecsUP.hu hirdetései választási körzeteket bemutató riportok, KecsUP est rendezvények és egy friss lakiteleki anyagunk / KecsUP montázs

Végül a Bácshir hirdetése maradt, egyes számban, mivel ők a teljes kilencvenezer forintos keretüket Siklódi Levente fideszes kéviselőjelöltjükre költötték.

A Bácshír egyetlen hirdetést futtatott a kampány ideje alatt / KecsUP montázs
A Bácshír egyetlen hirdetést futtatott a kampány ideje alatt / KecsUP montázs
- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...