Tegnap egy telt házas lakossági fórumot tartottak az Izsáki út négysávosításáról, amin kiderült, hogy fogalma sincs senkinek, mikor indulhat el az építkezés. Ha pedig végre elindul a munka, akkor 5-9 évig is tarthat három szakaszban. Előbb a Katona gimnáziumtól a vasútig. Majd onnan a Vízmű utcáig. Végül innen az M5-ös autópályáig tart a kiszélesítés. Amit meg lehetett tudni még az az, hogy lesz a nyomvonalon több tucatnyi kisajátítás, és majd 30 épületet le is kell bontani, hogy megvalósuljon a négysávosítás.
Akár 9 év is lehet a négysávosítás?
Úgy tűnt, hogy az 5 év az az optimista verzió, de akár három évig is tarthat egy-egy szakaszon a munka. Ha így lenne, akkor az 9 évet jelentene. Néhányakat ez mellbevágott, páran el is mentek azzal, hogy nem lesz ebből semmi. Tény, hogy ennyi idő alatt metróvonalat is lehet építeni állomásokkal.
Budapesten a 4-es metrót a kelenföldi vasútállomástól a Keleti pályaudvarig 8 évig építették. Ez egy 7,4 kilométeres szakasz 10 megállóval, komoly mélyépítési munkákkal. Az 52-es főút mintegy 5 kilométeres szakaszát érinti a négysávosítás.
Az eseményen Király József és Bodrozsán Alexandra önkormányzati képviselők (mindketten a Szövetség frakcióban ülnek) arról panaszkodtak, hogy a tervekbe a képviselők se láthattak bele, a közgyűlés elé sem került. Utóbbi képviselő ráadásul azoknak a városrészeknek a képviselője, amelyeket jelentősen érint a tervezett változás.
Dupla sávon autók a belvárosig?
A város közlekedéséért aggódó hangok szerint az 52-es négysávosítása jó ötlet, ha irányonként egyik sávon a tömegközlekedés haladhatna csak. De ők attól félnek, hogy ha dupla sávon ömlenének az autók a belvárosba, abból közlekedési káosz lesz, mert a belváros már így is túlterhelt. Arra alapozzák félelmüket, hogy a tapasztalataik szerint néhány év alatt egy kiszélesített úton megnő a forgalom. Így nem a jelenlegi forgalom oszlana el jobban, hanem több autó lenne, amelyek eddig kisebb utakon, kerülőkön igyekeztek a város felé.
Ahol a hurkosításon gondolkodnak
Kiráy József korábbi lakossági fórumán egy szakember arról tartott előadást, hogy a Budai úton és a Ceglédi úton szinte zavartalanul betörhetnek a belvárosba, a piac környékére a járművek, emiatt ezen a környéken a hurkosításon el kellene gondolkodni. Ez azt jelentené például ebben az esetben, hogy a piac környékén lenne egy olyan terület, ahonnan mintegy visszapattannának az autók, egyenesen nem tudna rátörni a kiskörút környékére senki. A hurkosítással minden utca elérhető lenne a környéken, és szélesebb útra is ki lehetne jutni mindenhonnan, mégsem egyenes út vezetne a központig a város széleiről nagy forgalmú utakon. Király József akkor azt mondta, szeretné, ha a hurkosításról legalább elindulna egy párbeszéd, egy egyeztetés a szakemberek és döntéshozók között.