fbpx

FRISS HÍREK

5-9 év. Mi épül az 52-esen? Metróvonal?

- Advertisement -

Tegnap egy telt házas lakossági fórumot tartottak az Izsáki út négysávosításáról, amin kiderült, hogy fogalma sincs senkinek, mikor indulhat el az építkezés. Ha pedig végre elindul a munka, akkor 5-9 évig is tarthat három szakaszban. Előbb a Katona gimnáziumtól a vasútig. Majd onnan a Vízmű utcáig. Végül innen az M5-ös autópályáig tart a kiszélesítés. Amit meg lehetett tudni még az az, hogy lesz a nyomvonalon több tucatnyi kisajátítás, és majd 30 épületet le is kell bontani, hogy megvalósuljon a négysávosítás.

Akár 9 év is lehet a négysávosítás?

Úgy tűnt, hogy az 5 év az az optimista verzió, de akár három évig is tarthat egy-egy szakaszon a munka. Ha így lenne, akkor az 9 évet jelentene. Néhányakat ez mellbevágott, páran el is mentek azzal, hogy nem lesz ebből semmi. Tény, hogy ennyi idő alatt metróvonalat is lehet építeni állomásokkal.

Budapesten a 4-es metrót a kelenföldi vasútállomástól a Keleti pályaudvarig 8 évig építették. Ez egy 7,4 kilométeres szakasz 10 megállóval, komoly mélyépítési munkákkal. Az 52-es főút mintegy 5 kilométeres szakaszát érinti a négysávosítás.

Az eseményen Király József és Bodrozsán Alexandra önkormányzati képviselők (mindketten a Szövetség frakcióban ülnek) arról panaszkodtak, hogy a tervekbe a képviselők se láthattak bele, a közgyűlés elé sem került. Utóbbi képviselő ráadásul azoknak a városrészeknek a képviselője, amelyeket jelentősen érint a tervezett változás.

Hasonló cikkünk:  Lovaskocsival vontatták a Suzukit Kecskeméten (videóval)

Dupla sávon autók a belvárosig?

A város közlekedéséért aggódó hangok szerint az 52-es négysávosítása jó ötlet, ha irányonként egyik sávon a tömegközlekedés haladhatna csak. De ők attól félnek, hogy ha dupla sávon ömlenének az autók a belvárosba, abból közlekedési káosz lesz, mert a belváros már így is túlterhelt. Arra alapozzák félelmüket, hogy a tapasztalataik szerint néhány év alatt egy kiszélesített úton megnő a forgalom. Így nem a jelenlegi forgalom oszlana el jobban, hanem több autó lenne, amelyek eddig kisebb utakon, kerülőkön igyekeztek a város felé.

Ahol a hurkosításon gondolkodnak

Kiráy József korábbi lakossági fórumán egy szakember arról tartott előadást, hogy a Budai úton és a Ceglédi úton szinte zavartalanul betörhetnek a belvárosba, a piac környékére a járművek, emiatt ezen a környéken a hurkosításon el kellene gondolkodni. Ez azt jelentené például ebben az esetben, hogy a piac környékén lenne egy olyan terület, ahonnan mintegy visszapattannának az autók, egyenesen nem tudna rátörni a kiskörút környékére senki. A hurkosítással minden utca elérhető lenne a környéken, és szélesebb útra is ki lehetne jutni mindenhonnan, mégsem egyenes út vezetne a központig a város széleiről nagy forgalmú utakon. Király József akkor azt mondta, szeretné, ha a hurkosításról legalább elindulna egy párbeszéd, egy egyeztetés a szakemberek és döntéshozók között.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...