A kecskemét sajtó úgy általában leírta, hogy a nagykörúttól a Vízmű utcáig egy alsónémedi cég végezheti a négysávúsítási munkákat. Így pl. a Hiros.hu (a napi.hu-ra hivatkozva) és az önkormányzati tízmilliókból is működő, magát ténylegesen független hírportálként hirdető Keol.hu is leírta:
„Az alsónémedi székhelyű Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató Zrt. szélesítheti ki Kecskeméten a 52-es számú főút 2 kilométeres szakaszát négysávosra, nettó 4 milliárd 191 millió forintért.”
Csakhogy ez így, ebben a formában nem igaz. Mert az ugyan tény, hogy az általunk említett szakaszra megtalálták a kivitelezőt a közbeszerzés során. Csakhogy nem igaz, hogy 2 km-es szakaszon kell kiszélesíteni ezt a részt. Ez egyértelműen ki is derül a közbeszerzési értesítőből. A nagykörúttól (Katona gimnáziumtól) a Vízmű utcáig valóban majdnem 2 km az út hossza, ezt le is mértük a Google térképen.
Ahol már most is négysávos, ott nincs mit négysávúsítani
Az anyag azonban egyértelműen fogalmaz. A 2 km-es szakaszon csupán 0,75 km hosszan kell négysávúsítani. A maradék 1,25 km már most is négysávú, tehát itt nincs mit négysávúsítani. Ezen a szakaszon a burkolatot fogják megerősíteni.
Ezen kívül a következőket tartalmazza még a dokumentum, hogy mit is kell elvégezni a nyertes cégnek és az alvállalkozóknak:
- 2 db szintbeni, normál csomópont építése
- 4 db szintbeni, jelzőlámpás csomópont kialakítása
- 2 db turbó körforgalmú csomópont
- kapcsolódó közmű-kiváltások
Jó régen bedobták a négysávosítást
Az Izsáki út négysávosítása ezzel együtt látótávolságba került. Már egy 2005-ös dokumentum is úgy írt erről az útról, hogy kapacitása kimerült, veszélyes és azonnali újragondolásra van szükség. Ehhez képest most jutottunk el odáig, hogy legalább már a kivitelező megvan az egyik szakaszra.
Apropó, egyik szakasz. Amennyiben a most kihirdetett munkát egy szakasznak tekintjük, vagyis a nagykörúttól a Vízmű utcáig, akkor úgy tűnik, módosult a korábbi elképzelés. Csaknem egy éve egy lakossági fórumon arról volt szó, hogy három szakaszban végzik a munkát. Először a Kodály iskolánál lévő vasúttól a Vízmű utcáig. Majd a vasút és a nagykörút között. Harmadik szakaszként a Vízmű utca és az M5-ös autópálya közötti szakaszt említették. Persze nem kizárt, hogy a mostani közbeszerzést elnyerő cég és alvállalkozói valójában a korábban megjelölt első két szakaszt nem egyben, hanem az eredeti terv szerint két menetben alakítják ki.