- Szerelemszülte lakóparkot épít egy török vállalkozó Miskolcon, több százan tiltakoztak Debrecenben az akkumulátorgyár „köz nélküli közmeghallgatása” ellen. Közben az ország másik végén, Sopron mellett, Ágfalvánál civilek tüntettek a határátkelő egy éve tartó lezárása ellen.
- Kecskeméten is elindult az első hidrogénbusz, ám Debrecennel ellentétben, Kecskeméten fizetős lett. Szombathelyen közel egy éves csatát nyert meg egy lakó a hivatal ellen, ami úgy kezdődött, hogy sziklákat pakolt az út szélére. Szegeden elszívják a lakosságot a környező települések, ennek elsődleges oka a megyeszékhely magas ingatlanáraiban keresendő. Abonyban kétmillióra büntetik, aki nem ivóvíz céljára használja a közkutakat. Veszprémben megnyitják a turisták előtt a veszprémi MÁV óvóhelyet. Baranyából pedig sokan átjárnak Horvátországba tankolni, mert megéri.
A fővároson kívüli független sajtó hírösszefoglalója Szombathelytől Miskolcig, Szegedtől Sopronig.
Borsod24: A szerelem hozta Miskolcra a török üzletembert, ma már lakóparkot épít
A borsodi megyeszékhelyen szinte mindenki által ismert Sever-család komoly ingatlanépítésbe és lakásértékesítésbe kezdett Miskolcon, de az Elena Lakópark még csak a kezdet. Miskolc, Kecskemét, Szeged után Budapest is megismeri majd a nagy múltú török családból származó 54 éves üzletember, Sever Özer nevét, aki 32 éve építi töretlen lendülettel vállalkozásait, nagyrészt Borsod-Abaúj-Zemplénben. A Borsod24 utánajárt, hogyan kezdődött a története és milyen tervei vannak a jövőt illetően.
Debreciner: Több száz kérdést nyújtott be az alternatív közmeghallgatást szervező ellenzék
Március 4-én Debrecen belvárosában, a Régi Városháza épülete előtt egész nap tiltakozott a helyi ellenzéki összefogás és számos civil a CATL-akkumulátorgyár „köz nélküli közmeghallgatása” ellen. A demonstráció oka az volt, hogy a katasztrófavédelmi közmeghallgatásáról az önkormányzat fizikailag kizárta az érintetteket, a lakosság így csak online formában, írásban tehetett fel kérdéseket, valamint jelezhette észrevételeit a beruházás kapcsán. A történésekről és a tiltakozást folyamatosan zavaró flexelésről a Debreciner több videós, képgalériás tudósításban beszámolt.
Enyugat.hu: Tüntettek az ágfalvi határátkelőnél a pollerek ellen
Egy éve zárta le a kishatárátkelőt a somfalvi (Schattendorf) önkormányzat. – emlékeztet az Enyugat.hu. A betonba süllyedő oszlopok csak azokat engedik át gépjárművel a határon, akiknek a somfalvi önkormányzat megengedte, hogy megvásárolják autójukra azt a matricát, amit a határra telepített rendszer leolvas és szabad utat ad. Kevesen kapták meg erre a lehetőséget, legalábbis a magyar oldalon.
A bejelentett demonstráción elsősorban ágfalviak vettek részt, de néhány osztrák állampolgár is jelenlétével jelezte, hogy nem ért egyet a kishatárt lezáró pollerek telepítésével. A kishatárátkelőt tavaly márciusban zárta le a somfalvi képviselő-testület, mivel jelentősen megnőtt a településen áthaladó járműforgalom. Az ingázók azóta kerülni kénytelenek akkor is, ha Ágfalván élnek, a határtól két kilométerre.
KecsUP: Már szállít utasokat a hidrogénbusz Kecskeméten, de nem díjmentesen
Március 5-én, kedden forgalomba állt Kecskeméten a tesztelésre érkezett Solaris Urbino 12 hidrogén üzemanyagcellás autóbusz. Míg Debrecenben és Miskolcon díjmentesen lehetett vele utazni, Kecskeméten csak bérlettel vagy jeggyel. A KecsUP megkérdezte a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft.-t (KeKo), mikor állítják be a buszközlekedésbe a Solarist, mely vonalakon találkozhatnak vele az utasok, és hogy ugyanúgy díjmentesen lehet-e majd vele utazni Kecskeméten, mint Debrecenben. Választ sajnos nem kaptak.
Kedden viszont közösségi oldalán tudatta a KeKo, hogy már szállít utasokat a Solaris és azt is közölték, „az érvényes díjszabásban meghirdetett díjtételekkel és feltételekkel lehet igénybe venni”. A hírek szerint a hidrogén buszt Debrecenben díjmentesen lehetett kipróbálni. A Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. is arról adott hírt a busz forgalomba állításakor, hogy a tesztidőszak alatt az utasok díjmentesen próbálhatják ki.
Nyugat.hu: Sziklákat pakolt a utca szélére Szombathelyen, meg is tiltották a parkolást az utcában
Várakozni tilos táblát és az útszéli parkolást megakadályozó korlátokat helyeztek ki a közelmúltban a szombathelyi Mátyás király utcába. A parkolás megtiltása az egyik lakó győzelmét jelenti, aki tavaly nyáron szikladarabokat őpakolt ki az út szélére, hogy megakadályozza a parkolást, ami szerinte amúgy is tilos azon a szakaszon.
A polgármesteri hivatal először közterület foglalási díjat akart fizettetni a lakóval, aki ezt visszautasította, azzal, hogy nem végez gazdasági tevékenységet a közterületen A lakó is a hivatal közti harc fél évig tartott, és a lakó teljes győzelmével végződött. Részletek a Nyugat.hu cikkében.
Szegeder: Elszívják a környező települések Szeged lakosságát, újból beindult a szuburbanizáció
Míg Szeged lakosságának száma a statisztikák szerint jókorát esett az elmúlt évtizedben, a város körüli települések egy része ellentétes pályát írt le, szívva a megyeszékhely népességét is. Ezt erősítette meg fél tucat, Szegedről környékbeli településekre – Algyő, Deszk, Mórahalom – kiköltöző megszólaló is a Szegedernek. Kivétel nélkül arról számoltak be, hogy nem bánták meg döntésüket, amit elsődlegesen a megyeszékhely magas ingatlanárai miatt hoztak.
Szol24: Kétmilliót is fizethet az, aki nem ivóvizet vesz a közkutakból
Abony város önkormányzata arról tájékoztatta a lakosságot, hogy a február 15-i ülésén megalkotta a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartásokról szóló rendeletet, mely rá öt napra hatályba is lépett.Eszerint szigorúan tilos lett például állatokat itatni, kocsit mosni, házi termesztésű növényeket locsolni a közkutakról vett vízzel. Aki ezt megszegi, kétszázezres bírságot, súlyosabb esetben kétmilliót kell fizetnie – számolt be az intézkedésről a Szol24.
Veszprém Kukac: Atombunker eladó
Európa legkeresettebb ingatlanának egyike svédországi egy ingatlan, mert atombunker van alatta. Döbbenetét fejezte ki az ingatlanszakértő is, újra fontossá vált egy ilyen építmény? Csúcsra jár a háborús pszichózis Európában?
Ha pár évvel ezelőtt valaki azt mondta volna, hogy újra fontossá válhatnak az atomóvóhelyek, nemes egyszerűséggel leintettük volna, hogy ne hülyéskedj már! És most tessék! 16 millió svéd koronát is megadnak az ingatlanért a fél évszázados óvóhelye miatt.
Néha megnyitják a turisták előtt a veszprémi MÁV óvóhelyet. Nézegessen fotókat a budapesti potenciális és már létező bunkerekről is.