Szintből kiemelkedő gyalogátkelőhelyekkel, mondhatni szélesített fekvőrendőrökkel vagy bukkanós zebrákkal, állítaná meg a kecskeméti városvezetés az illegális éjszakai gyorsulási versenyeket a kiskörúton.
Az éjszakai autóversenyzés több évtizede jelen van a város útjain, amit szó szerint mindenki hall. 2021. májusban 29-én este, a kecskeméti nagy Tesconál egy fiatal életét vesztette, ahol, mint az a kecsUP megírta még 2019 tavaszán, régóta veszélyes szórakozás folyik szombatonként. A Kecskemétringként is emlegetett hajtás idén márciusban került ismét a figyelem középpontjába, amikor a Közösen egy tisztább Kecskemétért Facebook csoportba került ki egy új videó a kiskörúti „versenyről”. Ezt követően külön cikkben is bemutattuk a kecsUP-on, hogy miként szerveződnek a kiskörúti versenyzők.
Négy helyen lesz bukkanós zebra a kiskörúton
A kecskeméti önkormányzat és a Kecskeméti Rendőrkapitányság közös közleményükben arról tájékoztat, hogy négy gyalogos átkelőhelyet építenének át – a Cifrapalota előtti zebrát, a Katona József Könyvtár előtti gyalogos átkelőt, a Central Passage Üzletháznál lévő átkelőt és a belvárosi nagyposta előtti zebrát – még ebben az évben önkormányzati önerőből, összesen 30 millió forint értékben.
Homoki Tamás alpolgármester és Kerti István alezredes indoklása szerint:
„az útburkolatból kiemelkedő gyalogátkelőhelyek megépítésével nem csak a gyalogosok számára lesz még biztonságosabb az átkelés az úttesten, hanem az éjszakai illegális gyorsasági versenyeknek is véget vetnek a járművek lassítására kényszerítő új zebrák.”
Mi lesz a buszokkal, a mentő- és a tűzoltóautókkal?
Sokan sokféle javaslatot fogalmaztak meg különféle fórumokon, hogy miként lehetne véget vetni a gyorsulási versenyeknek. Így merült fel többek között: a kiskörúti zebrák szintbeli kiemelése, a rendszámfelismerő kamerák felszerelése, az erősebb rendőri fellépés, a fix traffipax kiépítése, vagy az, hogy a közlekedési lámpák maradjanak bekapcsolva estére is (ez meg is valósult).
Többen viszont azt a kérdést tették fel, hogy a bukkanós zebrák vajon nem lassítják be túlzottan a mentőket, a tűzoltókat, a buszokat? Mások pedig azt kifogásolták, hogy ezzel a belvárosi boltokat és a városi lakókat kiszolgáló áruszállítást is megnehezítik. Továbbá, hogy a mostaninál is nagyobb dugókra lehet majd számítani, mert ugyan az átmenő forgalmat valóban lassítják, de a belvárosi utak tehermentesítésére ez nem megoldás.
Kapcsolódó cikkünk: